Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Garmont Excursion til 1.000kr
#147971 02/02/2006 10:58 PM
Toremi Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har fått tilbud om å kjøpe disse skoene for 1.000kr. Noen som har noen brukererfaringer med disse?

Har de selv
Toremi #147972 03/02/2006 12:31 PM
Fersking
Fersking

til langturer. Synes det er en drittsko. Ville da heller valgt veloce. Skoen er For liten til å renne skikkelig, for stor til å gå langt med. Geniale er hvis du går fra hytte til hytte så har du jo alltid en tøffel (innerstøvlene) med deg. Deg går og an å få tak i fotpose. Når du da har campet og skal ut å lufte deg tar du fotpose over tøflene og vips så har du en god sko til utendørsbruk.

Så spm e rhva du skal bruke de til: Er det å renne i bakken og gå en topptur for å renne ned så velger du heller sko som Scarpa T2X, T1, Garmont Ener-G eller Crispi Cxu, Cxr, cxp. Med andre ord noen sko som er stive og beregnet for kjøring.

Er målet å gå langturer i fjellet så ville eg kjøpt noen god lærsko som f.eks Crispi Sydpolen, Alfa Mørdre ekstrem (hvis du skal gå ekspedisjon) Alfa Skarvet eller et par fra lundhags.

Kort fortalt skal du renne ville eg valgt plast. Skal du gå ville valget blitt lær. Brukte selv plast til turer selv, men det var før jeg prøvde noen god lærsko.

har de, og mener stort sett det stikk motsatte av mannen over
Toremi #147973 03/02/2006 1:30 PM
Fersking
Fersking

har hatt de i to- tre år, svært fornøyd. bruker de til alt, trives bra med de og ski på 127-97-117.

1000 spenn er et røverkjøp. å sammenligne med t2 blir irrrelevant, la oss heller si at de er en mye bedre sko enn t3 eller, ende verre, t4.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå