Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindinger til Hippy Stinx
#147940 05/02/2006 2:57 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har tenkt å kjøpe de nyeste Hippy Stinx, men er usikker på valg av binding. Kan lese lenger ned på forumet at originalhullene kun passer til G3 og Rottefella, men at man får tak i adaptere til Linken.Har også lest andre steder at folk anbefaler kraftige bindinger og solid oppbygning med plate til disse skiene, fordi de krever litt jobbing. Jeg er en kar på nesten 2 m og godt over 100 kg, og må dessverre innrømme at selv om Hippy Stinx'ene hovedsaklig er en løssnøski, så kommer nok jeg til å ta være like mye i løypa som ute i pudderet. Jeg lurer litt på hva slags løsning som anbefales, og evt om Hippy Stinx er et dårlig valg for meg? Hvor høye plater bør jeg ha? Har 3 år gamle T2-sko, og har ingen planer om å bytte ut disse...

Hippy stinx
Øyvind Rødd #147941 05/02/2006 3:42 PM
Medlem
Medlem

Vil ikke anbefale Hippy stinx til deg. De er altfor myke for kraftkarer som deg. Vurder da heller ski som er laget for alpin, disse er som regel noe stivere.

scratch BC eller volkl gotama er muligens skien for deg, sikkert noen andre som har meninger her.

Når det gjelder binding, vil jeg anbefale Linken- stiv og solid!

Samme hva du velger...
Øyvind Rødd #147942 05/02/2006 4:30 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

du blir fornøyd likevel!

Linken, Rottefella, G3, Hammerhead, Bomber Bishop, du blir nok godt fornøyd med hvilken som helst av disse, og du vil straks si at den bindingen du har valgt er den beste på markedet. Liker du Linken, kjøp den!Lykke til!

Burde funke det!
Øyvind Rødd #147943 05/02/2006 4:49 PM
Medlem
Medlem

Kjører selv Seth Pistol 189 som er mer eller mindre den samme skien som Hippie Stinx. Den lange versjonen er ikke så myk som de kortere og den funker prima i bakke også, jeg kjører alping som ikke gjør belastningen mindre, heller omvendt. Det eneste jeg har merket til ulpemper i bakken er at bredden gjør den mindre kjapp fra kant til kant, men kantgrepet er overraskende bra, tror ikke den står tilbake for andre fete ski når det gjelder torsjonsstivhet.Men når det er sagt, hvis du er grisesterk og har god teknikk kan du jo vurdere stivere planker, a la prorideren.....Vil avslutte med at du burde prøve å få testet noen forskjellige skipar. Ikke avskriv en god ski fordi noen mener den er for myk, jeg ble selv overrasket over fartsegenskapene til skien...

Når det gjelder bindingene, har hørt at 7tm power også funker til skruehullene. Bare så den er nevnt!

god pris
Øyvind Rødd #147944 05/02/2006 7:52 PM
Fersking
Fersking

sjekk ut denne hvis du har tenkt å kjøpe hippy stinx tilbud 290 euro !! sikkert ikke nyeste modell ,men regner med att dei gjør same jobben http://www.sport-conrad.deog klikk deg inn på telemark