Jeg har kjørt med 7tm i 3 år nå, har all-mountain og tour-versjonen montert. Jeg begynner bli så gammel at jeg bekymrer meg for knær og ankler, og tror vel egentlig at bindingene har spart meg for noen uheldige vridninger.
Når det gjelder ytelsen så kommer det litt an på hva man er vant til. Det er viktig at bindingen er stilt med riktig pre-load, jeg stiller den gjerne litt høyere enn det som er anbefalt. Bindingen er relativt "passiv", dvs at du må jobbe mer for å få lagt trykk på den bakre skia enn med mer aktive bindinger som Cobra, Hammerhead, Bishop. Den nyeste Power-versjonen er mer aktiv, men den har jeg ikke prøvd. Det virker som mange liker Power-versjonen (telemarktips), men i pudder er det ikke sikkert dette er det beste. Det er flere som driver telemark racing som bruker 7tm Power, så tror ikke ytelsen er så veldig dårlig.
Et annet alternativ er Voile, som har hatt et release-kit i mange år nå. Hvorfor så få i Norge har det? Tilgjengelighet tror jeg, og pris. Men er overbevist om at det kommer mer og mer.