Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaringer med telemarkbindinger
#147460 07/03/2006 10:59 PM
grundew Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har hatt noen dårlige erfaringer med rottefella-bindinger den siste tida, så jeg lurer på om noen har gjort seg opp en mening om hva som er de mest pålitelige bindingene?

Den bindingen jeg har hatt erfaring med så langt er Rottefella Cobra R4. Hadde et fall i litt god fart som gjorde at rillene som wiren er festet i røyk. Ringte Rottefella og klagde og fikk ny binding i løpet av to dager, så det er jo ingenting å utsette på servicen, men det hjelper lite når man står ute på fjellet med èn fungerende binding. Har også snakket med andre som mar knekt fjærholderne på Cobrabindingene utallige ganger.Noen som har noen tips?

grunde

HammerHead
grundew #147461 08/03/2006 1:05 AM
pTp Offline
Fersking
Fersking

HammerHead bindingen tåler det meste selv om den er stygg.

skjekk ut:http://brisnorge.no/produkt.php?id=55

HAmmerhead/Bishop
grundew #147462 08/03/2006 10:33 AM
Fersking
Fersking

Har Hammerhead på et par Salomon 1080 og har fått veldig gode erfaringer med bindingen....Så langt har den virka knirkefritt og er god å køyre med, så denne anbelfaler eg sterkt, einaste eg kan peke på er at den kan være litt vanskelig å få på skoen.

Bomber Bishop, er den desidert beste bindingen eg har prøvd.... Har denne på et Par Seth vicious og er STOR fornøyd.. Bindingen er bunnsolid og har svært gode køyre eigenskapar...Negative er at den har ein stiv pris i forhold til andre telemarksbindinger , men du får det du betaler for!!!!!! Bindingen er stor og relativt tung så den vil ikkje fungere bra på kva som helst ski...

HAmmerhead/Bishop
grundew #147463 08/03/2006 10:34 AM
Fersking
Fersking

Har Hammerhead på et par Salomon 1080 og har fått veldig gode erfaringer med bindingen....Så langt har den virka knirkefritt og er god å køyre med, så denne anbelfaler eg sterkt, einaste eg kan peke på er at den kan være litt vanskelig å få på skoen.

Bomber Bishop, er den desidert beste bindingen eg har prøvd.... Har denne på et Par Seth vicious og er STOR fornøyd.. Bindingen er bunnsolid og har svært gode køyre eigenskapar...Negative er at den har ein stiv pris i forhold til andre telemarksbindinger , men du får det du betaler for!!!!!! Bindingen er stor og relativt tung så den vil ikkje fungere bra på kva som helst ski...

Cobra
grundew #147464 08/03/2006 10:44 AM
Medlem
Medlem

Har hatt cobra selv i snart 3 år (nå bare MÅ jeg kjøpe nytt utstyr), og de har fungert knirkefritt, vil absolutt påstå de er mye brukt, kommer nok til å kjøpe Rottefella neste gang også

BDO2
grundew #147465 08/03/2006 11:11 AM
Medlem
Medlem

Hammerhead her ein dritbra binding, men har sett deler blitt ødelagt på dei også. (Servicen er forresten på rottefella-nivå hos 22designs også!)

På O2-bindingen er det ikkje så mange ting som kan bli ødelagt, og den er konstruert på ein måte som gjer den mindre utsatt for slitasje. Eksempel på dette er waieren går under tåboksen og fjørene som ligg under skoen. Har desverre ikkje kjørt på bindingen lenge nok til å uttale meg skikkelig, men bortsett fra bomber er det den bindingen eg syns virker mest solid.

Men sidan du bruker R4 er det vel til turer rekner eg med, så då er O2 er mindre bra alternativ enn Hammerhead.