Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
22 Designs Hammerhead telemarkbinding
#146485 27/10/2006 3:17 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er ikke fornøyd med min Linkenbinding. De hopper av selv ved de mykeste landinger. Kan ha noe med min kroppsvekt å gjøre, har aldri hørt om noen som har det samme problemet. Til kjøring er de helt konge, men blir et stadig større irritasjonsmoment ved hopping. Har noen ærfaringer med 22 Designs Hammerhead telemarkbinding? Er den et godt alternativ? Tar gjerne mot tips om andre bindinger enn de nevnte. Er Bomer Bishop no tess?

Jeg kan vertfall si litt..!
marclark #146486 27/10/2006 6:43 PM
Entusiast
Entusiast

HAr kjørt hammerhead i 2 sesonger nå, og er kjempefornøyd.. bindingene har falt av 2 ganger kanskje, og det har vert etter svært stygge fall som har ført til skader på meg, ikke utstyret.. De er veldig fine med pivot points så du kan justere motstanden selv.. fra "linken motstand" til stokk stivt så hælen sitter ganske bra.. de er veldig solide, og i år kommer de i sort, en mye penere farge enn før! De er stabile og gir bra kantgrep.. oppbyggingen er 23mm, ikke mye gjøre med det., Men på brede ski bør det ikke være mer, og funker ikke værst på smale heller.. har du spørsmål om hvordan du kan bygge opp kan du spørre meg.. Ellers sjekk ut www.berg-tatt.no eller www.twentytwodesigns.com for mer info!

P.S: Fra nå av er de 2 års garanti på bindingen!

Prøvd å..
marclark #146487 27/10/2006 7:41 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Justere helen etter høyden på støvelen? Det glemmer mange, og da sitter ikke helmodulen skikkelig på.

hammerhead
marclark #146488 28/10/2006 7:21 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

har ikke annet en god ord om de bindingene. kjørte linken før og hadde samme problemet, pluss snøoppbygging under sålen og brekkasje. har kjørt på HH i 1 1/2 år, og ikke hatt noen problemer. genialt hvis du kjører over hele fjellet, da du enkelt kan justere motstanden. bra på topptur er de også.

Linken som løsner
marclark #146489 28/10/2006 8:15 PM
Fersking
Fersking

Hvis du har hælløftere, kan det være bindingplata som låser seg under hælløftern når skia bøyes i landinga. Du kan sjekke dette med litt kraftig fleksing av skia hjemme på stuegulvet. Flytt i tilfelle helplata litt bak, eller sag en bit av bindingplata. Dette løste mine problem med løse ski i hopplandinger for 4 sesonger siden.

Samme problem med linken
marclark #146490 29/10/2006 11:37 AM
Fersking
Fersking

Jeg hadde samme problem med linken, de på linken sa at det var noe med crispi sko og linken som ikke helt stemte. Meeen, det er jeg ikke helt sikker på om stemmer. Linken er hvertfall den eneste telemarkbindingen jeg har vært misfornøyd med, satser også på hammerhead i år. R8 er et sikkerstikk, trofast god binding, g3 fungerer også veldig bra

Bishop
marclark #146491 30/10/2006 3:12 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Bomber er en sinnsyk binding. Sinnsyk pris (I Norge), sinnsykt utseende (CNC Alu blir aldri ulekkert), sinnsyk kontroll på skiene (Det er som om du ikke har binding, det finnes ikke svakhet ved sko/ski koblingen), sinnsyk vekt (Er vel den tyngste, men hjelper med lette ski og sko), sinnsykt flashy (Den blir lagt merke til, noe som ikke trenger være bra) sinnsykt krevende å stå på (Den krever mer muskler i bena en andre tele bindinger og en blir mer utkjørt enn med en Cobra R8).....

Beste med den er at den er forholdsvis enkel å bruke på flere ski. En løsner bare noen skruer og løfter selve bindingen opp fra en monteringsplate. Du kan ha uendelig mange ski med moteringsplate og bruke Bomberen på dem alle.

Foreløpig er den en drøm å stå på...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå