Første året vennene mine og jeg kjørte renn oppdaget vi med litt skuffelse at det ikke skjedde noe på kvelden. Vi kjørte langt (fra 4 til 8 timer, bor i Oslo) for å kjøre et renn, og måtte dra ned igjen gjerne samme kveld eller improvisere ett eller annet på kvelden på det stedet.
Piggen og alperittet er gode renn fordi de har samlet alle folka på en plass, mye show og bra fest. Mange går også tur dagen etter.
Hvis man ikke har mulighet til dette kan det være bra å ha renn både lørdag og søndag, enten samme plass med noe ulik trase, eller to plasser i nærheten av hverandre. Da kan man samle folka som kommer på et felles overnattingsted. (som de gjorde feks på Kårvatn (to renn i samme område) og Vengedalen/Skarvenrittet). Det er lettere å dra langt når man vet at det er to renn og "sosial sammenkomst".
At det er Norges Cup hjelper også. Vi deltok der for to år siden. men vi var ikke mange jentene. Og vi reiste tur/retur harstadfjellrennet - Oslo på 24 timer. Gjør nok ikke det igjen
I år ble det for langt...
Forøvrig syns jeg rennet deres var veldig utfordrende, løypa altså. Kjempebra arrangement, som et godt fjelltelemark renn skal være. Gode premier trekker faktisk folk også, selvom dette ikke burde være drivkraften (jeg husker ikke hva dere hadde, men jeg mener å huske at det var veldig bra altså!)
Ellers er dere jo bare heldige som har en slik storslått natur, det burde være motivasjon nok til å ta turen opp
Kanskje vi ses i vinter!