Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Norges-cup i Fjelltelemark -07!
#146465 29/10/2006 8:44 PM
Jorid Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvordan kan Harstadfjellrennet bli bedre?Ris og Ros ønskes mottat...

opplegg
Jorid #146466 02/11/2006 3:00 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har desverre aldri hatt tid til Harstadfjellrennet. Likevel vil jeg fortelle hva som gjør det interessant for meg og mine venner å dra på renn.

Enten må det være mulig å dra på dagstur. (Fra Oslo betyr det f.eks. Fjellgutenrennet og Villomrennet.) Eller det må være et skikkelig opplegg som gjør det interessant å tilbringe hele helgen (f.eks. Galdhøpiggrennet). Da er ikke avstand så viktig.

Håper jeg får tid til Harstadfjellrennet en gang! (Kanskje når barna blir store nok til telemarkski....)

Fjelltelemark
Jorid #146467 02/11/2006 4:46 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Galdhøpiggrennet er konge, veldig bra opplegg! Flere tips til brae fjelltelemarkrenn???

Renn er gøy!
Jorid #146468 19/11/2006 9:40 PM
Fersking
Fersking

Første året vennene mine og jeg kjørte renn oppdaget vi med litt skuffelse at det ikke skjedde noe på kvelden. Vi kjørte langt (fra 4 til 8 timer, bor i Oslo) for å kjøre et renn, og måtte dra ned igjen gjerne samme kveld eller improvisere ett eller annet på kvelden på det stedet.

Piggen og alperittet er gode renn fordi de har samlet alle folka på en plass, mye show og bra fest. Mange går også tur dagen etter.

Hvis man ikke har mulighet til dette kan det være bra å ha renn både lørdag og søndag, enten samme plass med noe ulik trase, eller to plasser i nærheten av hverandre. Da kan man samle folka som kommer på et felles overnattingsted. (som de gjorde feks på Kårvatn (to renn i samme område) og Vengedalen/Skarvenrittet). Det er lettere å dra langt når man vet at det er to renn og "sosial sammenkomst".

At det er Norges Cup hjelper også. Vi deltok der for to år siden. men vi var ikke mange jentene. Og vi reiste tur/retur harstadfjellrennet - Oslo på 24 timer. Gjør nok ikke det igjen smile I år ble det for langt...

Forøvrig syns jeg rennet deres var veldig utfordrende, løypa altså. Kjempebra arrangement, som et godt fjelltelemark renn skal være. Gode premier trekker faktisk folk også, selvom dette ikke burde være drivkraften (jeg husker ikke hva dere hadde, men jeg mener å huske at det var veldig bra altså!)

Ellers er dere jo bare heldige som har en slik storslått natur, det burde være motivasjon nok til å ta turen opp smile Kanskje vi ses i vinter!

"Sosial sammenkomst"
Jorid #146469 23/11/2006 11:19 AM
Medlem
Medlem

Det er nøkkelordet. For mange er dette vell så viktig som sleve rennet, og som det er nevt tidligere er det bra om det skjer noe mer resten av helgen, ikke bra renn på lørdag.

I tillegg er det jo viktig at det går greit med selve arrangementet, mtp alt som har med tider, startnr., premieutdeling, og organisering å gjøre. Hvis et renn har rykte på seg for å gå knirkefritt uten for mye venting vil det ofte bli prioritert hos mange.

Det var mine synspunkter og erfaringer:D

Vi sees kanskje til vinteren!

1000 takk!
Jorid #146470 25/11/2006 3:26 PM
Jorid Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

...for alle tips folkens! En rettelse fra sist: Det er ikke cup i år, men landsrenn. Møt opp og slå 1:08,07...

Seff ikke..
Jorid #146471 04/12/2006 6:50 PM
Jorid Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Selfølgelig ikke 1:08.07 ,men 4MIN OG 32SEK. Rekorden tatt av Borgar Eliassen fra Villom i 2005.

Sykt raskt spør du meg!

Sykt raskt?
Jorid #146472 05/12/2006 3:42 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Må nevnes at Tor Olav Naalsund kjørte på 3 min. og 30 sek første året rennet ble arrangert. Litt annen trasé riktignok, men med lave lærsko!

Uproffesjonelt
Jorid #146473 11/12/2006 4:42 PM
Fersking
Fersking

Har kjørt Harstadfjellrenner en del ganger og det første som slo meg ved et par anledninger er at det virket veldig uproffesjonelt arrangert. Når man kommer til et nc renn skal man ikke få startnr etter hvilke rekkefølge man skriver seg på ei liste. Nummer skal trekkes og etteranmeldte starter først/sist etter forholdene.Jeg mener også at det må skje nor rundt dette rennet evt få et renn til for at stordelen av de som deltar på denne type renn skal komme.Ang løyperekorder så kommer det mest ann på løypesetting og føre. Sett ei rask løype på knallhard skare og send de beste sr løperne ut først så er nok de rekordene slettet.

NSF retningslinjer
Jorid #146474 11/12/2006 11:17 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Alle arrangører av NC skal forholde seg til retningslinjer gitt av NSF. Her er det en del arrangører i forskjellige grener som slurver litt.

Forslag: Kontakt NSF og sørg for å gjøre det minst like bra og proft som de forventer.