Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvorfor kom jeg meg ikke på ski i dag II?
#145745 27/01/2007 6:35 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Av og til så er det ikke meningen at man skal komme seg på ski, slik er det bare. Det finnes så mange grunner, men det er egentlig vesentlig. Hovedpoenget er at man ikke kommer seg opp på fjellet for å leke i snøen. Kjipe greier.

Her ligger vi altså i sengen igjen, ja helt sant, I SENGEN. Dette er nemlig en "på sengekanten" artikkel. Egentlig så skulle jo tittelen vært "hvorfor kom ikke VI oss på ski i dag" men det hadde ødelagt den fine kontinuiteten i innleggene mine. Dette har nemlig skjedd før, av ymse årsaker, at jeg ikke kommer meg på ski. (Ref. "Hvorfor kom jeg meg ikke på ski i dag")

Ok folkens, her er hele historien....

Kjæresten min, Ingvild, er på besøk fra Oslo. Hun har aldri før vært i Røldal, pudderparadis over noe og mest snø i Europa. Dessuten hviler det en aura av mystikk rundt denne plassen, Røldal går jo under beskrivelsen "Hålet". Meget bra når det finnes et skitrekk, ugreit hvis man er 17 år, jente og går på vidergående.

I går Fredag 26.01.07 kjørte vi mot Mortavika for å rekke en ferje. Vi bommet med 10 minutter, så i bilen for å vente på neste. Siden det er ukedag, slipper man nemlig å vente til kl 0800 på neste ferje. Intelligente Ingvild (hun studerer jo) sa kanskje vi burde ringe opp og høre om de hadde åpent, bare sånn "for sikkerhetsskyld". Som sagt som gjort......."Njaaaa, det e ganske surt her oppe og blåse det mer så stenger me heila trekket". Da tok vi den voksne (me dog så kujonaktige) beslutningen om å snu. Inne i hodet mitt hørte jeg Alf Prøysen synge "Du ska få en dag i mårå......." i morgenkåpen sin.

Det har blitt Lørdag 27.01.07 og vi står opp 04:50 (de ekstra 10 minuttene vi trengte i går) for å rekke ferjen som går 06:00 fra Mortavika. Denne gangen ringer vi FØR vi kommer til ferjeleiet. "Nei, her e det veldig dårlige forhold. Hvis me i det hele tatt åpner, så åpner vi ikke alt. Det blåse ganske kraftigt nå og det er dårlig sikt pga snøen"......

Hva skal man gjøre? Noen ganger vil bare de høyere makter ikke at man skal komme seg på ski. Noen ganger overøses man med pudder. Sånn er livet, hele tiden.

Så nå ligger vi her i sengen kl 06:20, lys våkne og Ingvild fryser. Ok hun fryser ikke "nå lenger" sier hun, men hun frøys. Personlig er jeg litt molefonken og har enda ikke tatt av meg superundertøyet (det samme som katten pisset på ifjor BTW). Sovner jeg nå, blir dagen stort sett ødelagt fordi jeg forvandles til en vandrende zombie som er overtrøtt. Sover jeg ikke, blir jeg lite hyggelig å ha med å gjøre etter 12:00 i dag. Livet består av dilemmaer. Noen ganger sliter du, andre ganger går alt som en lek.

Så nå får jeg bare håpe på at det slutter å blåse slik til i morgen og at vi ikke er for feige til å ofre en kjøretur på 7t tur-retur for MULIGHETEN for et stengt trekk.

http://www.webcamsinnorway.com/webcams.php?viewcam=415

Mr Lova-Lova signing out....

hehe..
Bare Stian #145746 27/01/2007 9:46 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

surt:P

!!!!
Bare Stian #145747 27/01/2007 1:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

finns da førr f... skitrekk andre stadar au!!!

Kom til poenget!
Bare Stian #145748 27/01/2007 9:18 PM
Medlem
Medlem

Hallo! Alt det her med at du har besøk av kjæresten, dere ligger i senga, men ingen beskrivelse av hva som skjer etter at dere har bestemt dere for å bli der dere er;)

...

Ps. æ har vært på ski i dag...herlig!

telesaint...?
Bare Stian #145749 27/01/2007 9:27 PM
Fersking
Fersking

... eller er det engel i seng???

Steik
Bare Stian #145750 28/01/2007 3:22 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

for ei pingle. Det finnes da flere skisenter i landet? 7 timer i bil, herregud, jeg orker knapt 1 time før det koker vilt...

Nja
Bare Stian #145751 01/02/2007 2:19 PM
Medlem
Medlem

Vil bare si at som Røldøling føle eg ikkje at eg bur i nåke "hål". Så å kalle Røldal "Hålet" syns eg ikkje passe heilt...føle heller at eg bur i ein sprekk i fjellet...for det er jo det det er?En slags hemmelig dal inne i ein nesten skjult sprekk som nesten ingen visste om(i alle fall før) og som kan by på dei mest fantastiske opplevelser laugh

Hål og Hål Fru Blom
Bare Stian #145752 02/02/2007 12:45 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Pudder "Hål"?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå