Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hammerhead
#145540 15/02/2007 11:10 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvordan er erfaringen med denne bindingen så langt? Mange som bruker den? Vurderer sterkt å kjøpe denne bindingen til mine gotama.

Hammerhead
Mr Tucker #145541 15/02/2007 1:52 PM
Fersking
Fersking

Har hatt mine nå i 3 sesonger og er utrolig fornøyd. Jeg synes de flekser støvlen godt, og gir en veldig god kontakt og overføring mellom ski og deg.

Spesielt vil jeg fremmheve det flyttbare pivot punktet, altså bøyningspunktet til kabelen. Dette forandrer bindingen veldig, og gjør at man kan stille den inn til ulike typer underlag og kjørestiler. Jeg kjører primært i pos 4 i bakken / av og til pos 5, og pos 3 in løssnå. På toppturer går jeg med helt løst (naturlig) pivot punkt.

Kjører på R8 ved siden av og liker meg absolutt best på Hammerheaden. Har forøverig aldri (!) hatt noe problem med den. Hverken ising eller snøoppbygging under skoen. Alltid lett å justere kabel-lengde og den ser like fin ut som da den var ny, og den har blitt brukt mye og hardt.

Så, alt i alt, jeg er kjempe fornøyd og kan anbefale den på det sterkeste.

God kjøring!

R8
Mr Tucker #145542 15/02/2007 2:01 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Så du er mer fornøyd med hammerhead enn R8? Tenkte nemlig på R8 også, men liker konseptet med å kunne justere bindingen etter hva du skal kjøre. Så det funker bra altså?Hva med toppturer og løst pivot punkt? Hvordan er de å gå med da i forhold til f.eks R8? Er det ingen motstand eller litt?

fantastisk fornøyd..
Mr Tucker #145543 15/02/2007 4:29 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

har kjørt på bindingen i to år og har bare positive erfaringer. har slitt med å finne bindinger jeg er helt fornøyd med, men etter at jeg gikk over på hammerhead har jeg vært storfornøyd. genialt å kunne justere de etter egen kjørestil og føre/underlag fra knallstive til lite motstand i pudderet. ikke opplevd noen problemer med at ting blir ødelagt heller. rette og slett en knallbinding.

...
Mr Tucker #145544 15/02/2007 6:52 PM
Fersking
Fersking

Ja, jeg liker helt klart Hammerhead til fordel for R8. Det er mest på følelsen den (HH) gir meg når jeg kjører. Den føles mer kontant, og som et smidigere bindeledd mellom skia, skoa og meg. (dette er jo sef subjektive erfaringer)Dessuten er det noe med måten en HH, uansett posisjon, bøyer skoen på en mer naturlig måte enn f.eks R8.

i "toppturmodus", altså med en så nøytral flex som mulig på bindingen, er det minimalt med motstand. Det er klart at det ikke kan måle seg meg de nyere modellene som f.eks Targa ascent, eller det nye platesystemet til R8, og Cobra Free, men det er jammen ikke dårlig.

Den (HH) ser kanskje litt funky ut, noen mener den ser hjemmelaget ut, noe den forsåvidt er (av Russel Rainy) , men det spiller jo ingen rolle, så lenge den fungere r som den gjør, og er av så bra kvalitet.

Nei, en skikkelig god-binding mener nå jeg.

Har også kjørt en del baklengs med de, og har enda ikke hatt snøoppbyging under støvlene...deilig.

Hammerhead er
Mr Tucker #145545 15/02/2007 9:17 PM
Fersking
Fersking

helt klart best av de bindinge jg har prøvd.. har dem på k2 seth v skia mine.. bindinger som er perfekt til bruk i bakke og i løsnø.. kjørte brodern sine linken rett etter for å prøve forskjell.. hoppa fort tilbake til hh =))) kjøp den du angrer ikke

hammerhead
Mr Tucker #145546 21/02/2007 8:21 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Nå har jeg bestilt dem! Var å fikk se de først. Så ut som solide saker og innstillingene var grei å få til. I sort så bindingen mye tøffere ut. Detta blir bra.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå