Jeg fikk det gjort i butikken først, men måtte siden tilpasse litt mer når jeg kom hjem. Jeg satt ovnen på 90 grader ca. 50 ble for lite. Mulig det varierer litt fra ovn til ovn. Begynn på 50 og øk til du ser innerstøvlene utvider seg. Videre vil jeg foreslå at du legger noe rundt tærne. Jeg prøvde støvla på en tur og kjente det klemte på siden av tærne på venstrefoten. Så jeg la på en oppklipt sykkelslange (eventuelt klipp til en gammel såle) og la rundt tærne (på siden). Når du tar ut innerstøvla av ovnen, er det viktig å få dem nedi støvlene raskt og spenne igjen og videre ha dem på deg 15-20 minutter, til du kjenner de har blitt kaldere. Spaser gjerne litt fram og tilbake. Når du seinere ikke bruker støvlene, er det anbefalt å dra igjen spennene slik at støvlene skal bevare formen. Vet ikke om dette har så mye å si egentlig da.
Da jeg kjøpte støvlene var det en fyr som jobbet for Crispi som sa at man kan justere støvlene sideveis (på skallet), for å tilpasse fotstilling (om man er hjulbeing eller kalvbeint antar jeg?). Det er noen skruer på siden, men jeg fant ikke ut hvordan man kan endre vinkelen innover/utover. Noen som vet?