Jeg har nå kjørt telemark i to-tre år med noen dynastar ski, crispi sko og Rottefella Chillibindinger. I juleferien dro bindingen seg løs fra skien/forhøyningsplaten knakk, så nå står jeg igjen med et par støvler, en ski og en og en halv binding...
Jeg står omtrent kun i bakke(/park), men ønsker å gjøre noe med det.
Støvlene jeg har er jeg ikke så veldig fornøyd med, men om jeg finner noen billig kombindasjon ski/bindinger kan det hende jeg holder meg til dem.
Før hadde jeg som sakt chilli, men syntes de var veldig lite behagelige med tanke på at de føltest veldig lite "faste" sideveis. Har grunnet ønsket om å slippe det sett en del på Linken bindinger. Fant en pakke på G-sport med linkenbindinger, T2 (mulgiens T2X, står T2X på en sånn plakat, og ikke på en annen...) pg Linken ski til 5999. Det virket for meg som en ganske behagelig pris... men jeg er usikker på om jeg vil greie meg med null motstand.
Så da er spørsmålene: Er det noe vits i at jeg kjøper telemark for bakke-/parkkjøring? Kan det for en som ikke kjører alt for mye være lettere/lurere å gå for hammerhead eller cobrabindinger? Og ikke minst, jeg viste ikke at Linken lagde ski, kan heller ikke finne noe informasjon noe sted om det. Er det en lisensiert ski, og i så fall hvem har laget dem for dem? Om jeg velger å bare kjøpe binding og ski, har dere noen forslag som havner under 5000? Eventuelt andre gode dealer med sko i tillegg til under 6000? Eller ønsker jeg her en pris som ikke er seriøs om jeg vil ha noe skikkelig?