Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NTN i Val d
#143836 21/01/2008 12:12 PM
kusot Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Noen som har vært i Val d'Isere i vinter og sett om det er noen som har NTN bindingen. Husker du eventuelt hvilken butikk det var?

Drar nedover 2.feb og lurte på om jeg skulle la gamleskia stå hjemme :-)

Sorry mac...
kusot #143837 22/01/2008 12:24 AM
Fersking
Fersking

Du får IKKE tak i NTN i val d'isere... Var der forrige uke, kjørte i stykker bindingen - fant ingen butikk som kunne hjelpe meg... endte med at franske importøren måtte sende nye med bud til hotellet - tror de sendte fra geneve eller no...

Bra føre...?
kusot #143838 22/01/2008 1:47 PM
Fersking
Fersking

Hvordan var føre i Vl D'isere?

Reiser dit 23 feb, men skal bo i Tignes.

Hva gikk i stykker på NTN?Hvilke reserve deler bør jeg ha med meg?Skal også på Heliskiing i Russland om to uker, og regner med at det er enda værre å få tak i NTN der!!!:cool

NTN's største problem så langt....
kusot #143839 22/01/2008 6:14 PM
Fersking
Fersking

hmmm... det var splinten på bolten som går tversover under fotsålen som gikk av - og da kollapser rett og slett hele bindingen i det boltet sklir ut... DEN SPLINTEN ER ALT FOR DÅRLIG _ for det første burde det vært noe som gikk igjennom selve bolten - ev en låsemutter som festet dette, ikke en liten splint som skal holde den mest prekære delen på plass -

MEN HUSK PÅ Å HA SPLINTET PÅ UTSIDEN NÅR DERER KJØRER IKKE PÅ INNSIDEN AV BINDINGEN - det kan jo være et hett tips i seg selv....

Ringte rottefella får høre om de kunne sende meg noen ekstra splinter - det endte med at de ville jeg skulle sende inn bindingen til dem, altså ikke noen deler til meg.. Jeg tror jeg går for å lage en egen løsning på dette, med en bolt som er festet med mutter eller hvertfall en splint som går igjennom bolten og ikke bare ligger rundt i et 1mm spor...

Føret i valdisere var nydelig - snødde masse i det vi kom ned og vekslet mellom snø og sol hele uken, eneste var at det var litt mildt, rett under null og pluss nede i byen - kunne gjerne verdt litt kaldere...

Lag noe nytt selv
kusot #143840 23/01/2008 1:43 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

På generell basis vil jeg råde folk om å lage sin egen løsning inntill rottefella kommer opp med en løsning på dette problemet. Høres jo ut som splint-varianten er helt teit...Er mange måter å løse samme funksjon som en splint har og hvis det er enkelt og billig å finne på noe eget er det jo ingen vits i å være forpliktet til å mase med stadige tilsendinger av reservedeler fra rottefella samt at man kanskje ikke stoler 100% på bindingen mens man står. Kan sikkert være lurt om alle som har opplevd problemet klager inn til rottefella så problemet blir eliminert til senere produserte bindinger.

Re: NTN i Val d
kusot #143841 27/02/2008 12:53 AM
Fersking
Fersking

Litt sent kanskje, men var nettopp i Val d'Isére / Tignes selv og Pro Shop der hadde NTN utstilt. De selger forøvrig Norrøna/Bergans/Hagløfs/Mammut etc, morsomt å treffe på sånt der. Berget ihvertfall to uker med NTN-bindingen uten å ødelegge noe jeg

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå