Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hælløfter på G3 Targa Ascent
#143730 27/01/2008 4:29 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Hatt Targa Ascent i nesten 3 år nå og er stor fornøyd helt til jeg opplevede at hælløfteren ramler ned. Har sett litt på det, men jeg blir ikke noe klokere. Ser ut som en strikk som holder den på plass. Jeg har ingen anelse om hva feilen kan være. Er det noen som har samme problem og kan gi meg en løsning?

Hælløfter Targa Ascent
Adrian Martinsen #143731 04/02/2008 12:22 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Både jeg og min sønn kjører Ascent, og problemet med hælløfterne oppsto ganske fort for begge. En bekjent har samme erfaring. Tok det opp med min forhandler som kontaktet 7 blåner, men det virker ikke som de anerkjenner dette som et generelt problem. Signalene er derfor at ingen gjør noe med det. Kanskje flere må fronte dette for at det skal bli tatt på alvor.

Veldig tilfeldig
Adrian Martinsen #143732 04/02/2008 5:59 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Etter å ha prøvd å forstå meg på det kommer jeg ikke noen vei. Det virker som om problemet er helt tilfeldig og ikke forkommer i en bestemt situasjon. I og med at hælløfteren er veldig lett å betjene med staven så virker det som om hele konstruksjonen er problemet. Altså, jeg kan løfte opp hælløfteren med trinsa på staven mens jeg går. Da er det vel logisk at den ramler ned like fort. Jeg begynner å tvile på at det er mulig å fikse problemet permanent. Får heller leve med det til jeg kjøper meg nytt utstyr.

hopeless
Adrian Martinsen #143733 05/02/2008 11:50 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Enig i at dette virker håpløst å fikse ut fra den eksisterende konstruksjonen. Tror løsningen må være å kreve å få byttet ut hælløfterne med vanlig Targa kloss med bøyler.

God service!
Adrian Martinsen #143734 18/02/2008 3:25 PM
Fersking
Fersking

Jeg fikk samme problemet på første topptur.. Ringte Grøseth Sport i Oppdal hvor skia var kjøpt. De ringte G3 og 2 nye hæl-løtftere var på vei innen 5 min etter jeg la på røret! Fantastisk service!! smile

Re: Hælløfter på G3 Targa Ascent
Adrian Martinsen #143735 19/02/2008 5:16 AM
Fersking
Fersking

Jeg har brukt accent bindinga mye, og opplever også at hælløfteren detter ned. Dette skjer spesielt når det er kaldt (is kombinert med at strikken blir stivere?). Jeg stramma bindinga mi skikkelig, så foten ikke sklir bakover når man går oppover, og da skjedde det like ofte. Man kan jo ha bindinga skikkelig stiv, for man løser den ut på vei opp. Har også tenkt litt på plasseringen av hælløfteren, kanskje det kan være noe å hente på å flytte den litt?

Strikken er problemet
Adrian Martinsen #143736 24/03/2008 9:49 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Tror jeg har kommet fram til at det er strikken som er problemet. Når det er kaldt blir ikke den like elastisk og dermed dytter man bare hælløfteren lenger og lenger bak ettersom man går.

Jeg opplevde at den ene strikken var elastisk og så at hælløfteren ble skjøvet på plass av strikken hvis den havnet litt bakpå. Den andre strikken var kald og dermed ikke elastisk nok til å holde hælløfteren på plass.

Er vel ikke så mye som kan gjøres med det.