Hei alle telemarkeksperter!
Jeg er en helt fersk telemarkkjører som trenger noen tips til valg av telemarksutstyr.Jeg skal på folkehøgskole neste år, og skal da mye på topptur. Skal også noen turer i bakken.
Hva ski angår, så har jeg nesten bestemt meg for Vølkl Mantra. Etter hva jeg har lest skulle disse skiene passe mine behov godt.
Jeg er litt mer usikker når det gjelder bindinger og støvler. Jeg har egentlig veldig lyst på NTN-bindingene, men jeg har skjønt det slik at man har temmelig få støvelalternativer til disse bindingene. Etter hva jeg har funnet ut, så er det Scarpa Terminator og Crispi Evo som er de vanligste (eneste?) støvlene til NTN-systemet.Hvilken av disse støvlene ville dere anbefale for en fersking som primært skal gå topptur, altså kjøre løssnø?
Jeg har testet noen Scarpa T2 støvler, og jeg syntes disse presset litt vel mye på yttersiden av foten (selv om jeg ikke har spesielt brede føtter). Vet dere noe om hvordan de ovennevnte støvlene er i forhold? Vil slike støvler tilpasse seg de fleste føtter ved varmebehandling?
Vet dere hvor i Oslo-området man kan få prøvd disse støvlene, altså hvem som er forhandlere av støvlene?
Jeg er svært takknemlig for svar fra folk som har erfaring med disse støvlene!