Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Montering av binding på Line Prophet 100
#142997 13/08/2008 9:10 PM
dabalt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Har kjøpt meg nytt telemarkutstyr: Line Prophet 100 m/ 7tm power. Kjøpte fra to forskjellige butikker, så ski og binding er ikke montert. Lurer derfor på hvor jeg skal montere bindinga. Har hørt snakk om at disse skia flyter bedre hvis bindinga monteres bak midtpunkt. Er det noen som har erfaring om dette?

Veier 70 kg og har kjørt telemark i en sesong. Skia vil bli brukt en del i bakke framover, siden jeg holder på å lære meg telemark. Men kommer til å kjøre offpist så ofte sjansen byr seg, og det er dette jeg har planlagt å bruke skia til.

Har hørt mye bra om disse skia, og ser frem til å prøve de til vinteren :grin

- Daniel

Re: Montering av binding på Line Prophet 100
dabalt #142998 13/08/2008 9:30 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det virker som mange er fornøyd med å montere midt på, ihvertfall alpint. Jeg ville nok satset på å montere 1 cm bakover. Dvs midten av telemarkstøvel litt bakfor midtsålemerket på skia. Blir du misfornøyd så går det alltids an å flytte.Har selv montert 7tm-bindinger på lignende ski, og flyttet et par ganger. Det vil nok fungere bra, ihvertfall i pudder. smile

Monter bak, hvis du ikke har fått montert enda:)
dabalt #142999 01/12/2008 4:37 PM
Ske Offline
Fersking
Fersking

Heisann kjørte med prophet 100 sist vinter med ntn. En kjempebra ski til telemark, men jeg anbefaler deg å bakmontere min 2 cm med utgangspunkt i boot senter. Selv kjørt jeg med bootsenter minus 1 cm før jeg flyttet de ytterligere 2 cm lenger bak. Først da fungerte skiene optimalt for telemark!

Re: Montering av binding på Line Prophet 100
dabalt #143000 01/12/2008 10:29 PM
dabalt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Ske:Heisann kjørte med prophet 100 sist vinter med ntn. En kjempebra ski til telemark, men jeg anbefaler deg å bakmontere min 2 cm med utgangspunkt i boot senter. Selv kjørt jeg med bootsenter minus 1 cm før jeg flyttet de ytterligere 2 cm lenger bak. Først da fungerte skiene optimalt for telemark!

Har montert bindinga ja.

Monterte de 2 cm bak midtpunkt, ser ut til å fungere bra.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå