Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Flow snowboard
#9921 05/10/2006 7:18 PM
H@rald Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er på utkikk etter nytt snowboard utstyr og har hørt om Flow.www.flow.com Ut fra det jeg kan lese på sidene virker det som de har bindingsystem som må være genialt for en som begynner å bli voksen og litt stiv i kroppen, med tanke på at det virker som det er enklere å ta på seg.

Er det noen som har erfaringer?Er det noen proffer som bruker det?Det virker ikke som det er så utbredt i Norge. Er det noen som vet hvorfor?Hvor får man tak i det i Norge?

JO JO
H@rald #9922 06/10/2006 4:39 PM
Fersking
Fersking

Jeg har kjørt med flow bindinger i 3 år nå, når jeg har kjørt brett(telemark nå).. Og Flow er de desidert beste bindingene jeg har prøvd..

Jeg har prøvd Drake, Sims, Agency og Burton bindinger... Det de alle har til felles er at de kan ta seg en stor bolle.. DE er RÆVA sammenlignet med Flow sitt system.. Og gud så mye mer komfy Flow er..

Du får en helt annen feel med brettet i forhold til vanlige bindinger. Jeg anbefaler flow på det sterkeste. Og det at de er stive har vel sikkert noe med hvilken modell Plumbo har kjøpt..

Av pros kan jeg nevne: Risto Mattila og Anti Autti..

Nok snakk, lykke til.. Stig

????
H@rald #9923 07/10/2006 12:00 PM
Fersking
Fersking

kan noen si meg jemmesia til derre flow tingen....

Flow hjemmeside
H@rald #9924 07/10/2006 12:15 PM
H@rald Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hjemmesiden er http://www.flow.com

I tillegg har jeg funnet:http://www.flowsnowboard.no/http://www.urge.no/index.php?side=7&shop=71

Takk for svar så langt. Stillingen er 50/50. Har ikke blitt så mye klokere. Tar gjerne i mot flere tilbakemeldinger.

flow er for pensjonister...
H@rald #9925 13/10/2006 8:56 AM
Fersking
Fersking

og noen rare finner, da. Minner mest om step-inn bindingene fra midten av nitti-tallet. Mange som anbefalte de også, på den tia.

Flow tar markedsandeler - hele verden kan vel ikke ta feil?
H@rald #9926 18/10/2006 9:03 AM
H@rald Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg husker step-in bindingene fra midten av nitti-tallet, og kan være enig at det ikke var noe å rope hurra for. Det er kanskje også derfor de er mer eller mindre ute av markedet?

Fordelen med Flow må være at den er mere lik èn tradisjonell snowboardbinding med tanke på at den har hælkappe og støtte over vristen. Dessuten ser det ut som om den er enklere å ta av og på, spesielt med votter/hansker på.

Ut fra det jeg har lest er Flow det raskest voksende snowboard bindingen på verdensmarkedet, og de tar markedsandeler fra de andre store. Det er bare Norge og indre Sahara som tydeligvis henger litt etter.

Sifo: er din mening basert på egne erfaringer, og hvorfor vil du ikke anbefale meg Flow?

Jeg setter stor pris på konstruktive tilbakemeldinger, da det er litt tid igjen til første snøen og jeg har ennå ikke kjøpt meg brett.

...
H@rald #9927 18/10/2006 3:26 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Broren min kjøpte seg Flow brett og bindinger i fjor,og han har bare positive ting å si om de!

Kan nevne:Mye lettere å få på seg.Slipper å bruke så lang tid på å få på seg bindingene.God feel med brettet.

Flow bindinger
H@rald #9928 18/10/2006 9:37 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har kjørt med flow i 5år og har ikke annet enn positive opplevelser, når de andre kaver i snøen ikamp om å komme først i pudderet bare klikker du inn skoa stikker alene, kan det bli bedre.

step inn- h@rald
H@rald #9929 20/10/2006 9:05 AM
Fersking
Fersking

Min erfaring med flow er at de ikke sitter like bra som en "vanlig" binding- Selvfølgelig er de bedre enn en billig plastikksak, men legger du et par lapper i bindinger, så får du som regel en mer solid binding som tåler mer juling og har lenger "levetid". Selv om bindinger er forbruksvare. Har man en god binding, så behøver man ikke nødvendigvis bruke så veldig mye lenger tid på å ta på seg disse enn med flow-bindinger..

De flow-bindingene jeg har brukt måtte jeg justere på hele tia, samt at de ikke "føltes riktig". Men, smaken er som baken, det beste er vel å teste ut noen forskjellige bindinger, og gjøre seg opp en mening sjæl.

Lykke til med valg av brett og bindinger- men husk: bra støvler er vel så viktig!

..
H@rald #9930 20/10/2006 9:20 AM
Medlem
Medlem

Har testa et par av bindingene til flow, og selv om det var komfortabelt(slapp å bruke noe særlig de på stramming osv.), så ville jeg ikke kjøpt de selv, føler det ikke får god nok kontakt med brettet, kjører selv på drake matrix og er storfornøyd med de.