Dersom Völkl skia er noenlunde som de andre skiene i Völkls "Unlimited"-serie, så er den sikkert bra. AC50 er ihvertfall dønn solid.
På spørsmålet "går det an å ta feil", så JA det gjør det! ;-) Basert på andre ski i samme serie (Peak 88 og AC50) så tipper jeg at Head skia er mer leken (kjappe svinger og skogskjøring) mens Völkl skia er mer stabil (bedre i fart og bedre isgrep). Her kan jeg selvfølgelig ta kjempefeil, jeg har tross alt ikke prøvd noen av disse, men poenget er at man velger ski etter egenskapene man ønsker og kan derfor velge feil. Dersom du er nybegynner, og ikke vet hva du vil ha, så er det selvfølgelig vanskelig. Trikset da er gode støvler (ikke tenk på pris eller testresultater, kjøp støvler som er "litt" trange, trykker jevnt over foten din og holder hælen nede), kjøper du litt for store støvler vil du måtte stramme dem litt for mye og dermed kutte blodsirkulasjon. Ikke lurt!
Feil eller riktig ski avhenger forøvrig av kjørestil, teknikk og vekt, begge disse vil funke til både bakkekjøring og kiting. Null stress. Samtidig gjør det det utrolig vanskelig å anbefale ski til folk man ikke kjenner... ;-)