|
 Skal kjøpe meg ski???? HJELP
|
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg har sett på disse skiene (http://parkogpudder.no/index.php?main_page=product_info&cPath=96_107&products_id=1159)Er disse skiene bra?Hvor lang trenger jeg dem, er selv 183 å over 90kg.Elsker pudder, men altid kos å kjøre litt bark også, så trenger bra allround ski!!!!!Bruker 45-47 i skisko.... HJELP?????
|
|
|
 Re: Skal kjøpe meg ski???? HJELP
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Skia er bra ingen tvil om det.Tror du skal tenke deg litt om før du kjøper disse for du er litt i overkant tung mener nå jeg og SFB får du vel ikke lenger enn 182cm. Om det er noen som sier at den funker bra til pudderkjøring for en på +90kg så bøyer jeg meg for det, men det tviler jeg faktisk på.De er forresten mye billigere på Oslo Sportslager.
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Veier ikke 90, men 87...ellers samme mål. SFB fungerer veldig bra. Leken ski. Hva er det som ikke skulle fungere? SFB er en lekeski og ikke en dundreski, men det vet du vel.Hvis du ikke flyter er det bare å kjøre litt fortere - så flyter du. Skien flyter bra, er svinvillig. Slipper når man vil det, og biter når man vil det. På bratt is i høy fart så er det selvsagt ikke førstevalget. (Disclaimer: jeg er av den oppfatning at alt fungerer i pudder, det er kun et spørsmål om hvordan man ønsker å kjøre den, og teknikk. Har man dårlig teknikk kan det tenkes at man må kompensere. )Når det gjelder pris: sjekk pris på ski+binding før du kjøper, og spørr betjeningen....(de fleste vil heller ha et salg enn at du går til noen andre)
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Jeg ville ha tenkt meg om noen ganger før jeg monterte duke på dem. 2.5 kilo kan drepe litt lekenhet, og med feller er det ikke akkurat lett utstyr å drasse med oppover. Jeg kjøpte vanlige alpinbindinger, og planla å bruke alpine trekker (som jeg hadde fra før). Grunnen var at jeg da ville ha bedre kjøreutstyr, spare penger, og at jeg kun vil gå korte turer i løs snø med slikt utstyr - og da fungerer trekkere greit. For lengre turer har jeg riktig nok annet utstyr. P.g.a. dårlig vinter har det ikke blitt noen turer på skiene....
|
|
|
 SFB
|
Medlem
|
Medlem
@skimachine:Han veier ikke 87 eller 90, men over...Hva er grunnen til at skien ikke produseres i lengre utgaver(?) Er det at den ikke passer for tyngre og høyere kjørere eller er det for at disse ikke vil ha en sånn ski. At den fungerer for deg er fint, du har en del innlegg her (mer enn meg), så jeg går ut i fra at du har over middels peil på hva du snakker om. Og for alt jeg vet er du kanskje Pollard2 også, men en god kjører kan bruke stort sett hva som helst.Syns fremdeles ikke SFB er å anbefale på relativt generelt grunnlag til Bjorsha.Enig med deg ang. Duke på disse. Skjønner ikke hvorfor alle på død og liv må ha Duke og særlig når brorparten aldri går "toppturer" og Tracker fungerer nok når det ikke er for bratt.
|
|
|
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Det er vanskelig å anbefale ski. Hvis man er tung kan det bety at man putter veldig mye kraft i skia,eller at man ikke gjør det. At en ski på 115mm under foten ikke skulle fungere i pudder forstår jeg allikevel ikke...At SFB ikke er lengre tror jeg har med å gjøre at den ikke ville vært like leken hvis den var lengre. Hvis man ikke har tenkt å leke, men kun kjøre eller dra på...så er kanskje et annet valg bedre.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg kjører på 4Frnt Turbo, og er selv tett på 100kg. For meg er den ei veldig bra allround-ski. I 189cm, som sikkert passer deg, er den 108mm på midten. Sammen med flatt spenn og litt rocker framme og bak gir den bra med flyt, samtidig som den svinger fint mellom trærne. Den er ikke pinnestiv, men stiv nok til at den ikke blafrer og lever sitt eget liv på hardt føre. Den er heller ikke så brei at den blir vanskelig å legge på kant. På påskeføre, i vindpakka pudder og i oppkjørt pudder er den direkte fantastisk! Ei breiere ski vil gi bedre flyt i masse pudder, men det går på bekostning av andre egenskaper når føret er "dårligere".
|
|
|
|
|
|