Etter 8 år på telemark tenkte jeg å kjøpe meg ett par freerideski..
Har ett par Marker Duke liggene i boden sammen med 2 Quest 12 støvler som eg tenkte eg skulle få brukt 
Fra før har jeg K2 Sidestash 188cm med axl og Volkl Kuro 195cm med hammerhead. Selv er jeg 191 cm høy og 0,1 tonn tung.
Skiene kommer stort sett til å bli brukt i heisnær løssnøkjøring så vekta har ikkje stor betydning. Siden jeg har skistoppere som er 110mm brede tenkte eg at det var en fin midtbredde. Det hadde vært fint om skiene overlevde en halv dag i løypene også
Prestasjoner på is har ingen betydning. Minstelengden skal være ca 190 cm
I utgangspunktet har eg lyst å prøve en ski med negativt eller null spenn, men er også åpen for en ski med early rise og camber under fot.
Har sett meg ut noen alternativer og lurte på om noen hadde noen anbefalinger eller invendinger 
4Frnt Turbo 189: God allround ski men ikke veldig spennende? Kanskje for lik Sidestash?
4Frnt EHP 193 : Klarer eg å bøye til skistopperene til 116mm bredde? Er denne skien lettkjørt, eller må en kjøre veldig aggressivt for at den skal våkne til liv?
Volkl Katana 190 eller 197 : Hvilke lengde bør eg eventuelt velge? Er denne skien leken?
Gotama 194 : Hvordan er denne kontra Katana?
Faction 3Zero : Er den tungkjørt?
Setter stor pris på hjelp, da det er særdeles vanskelig å bestemme seg for hvilke ski en skal kjøpe