Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nytt snowboard, jente, litt viderekommen
#9903 24/10/2006 12:22 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, mitt forrige brett, et klenodium fra 1995 av merket Heavy Tools er modent for utbytting, men jeg trenger hjelp til å velge nytt. Noen som har noen forslag til merke/modell/type? Er jente, 175 cm, ca 62 kg. Er erfaren nybegynner, dvs at jeg har god kontroll på svinging osv. Kjører fort, men sliter litt med hoppinga for å si det sånn. Er ute etter et brett som gjør at jeg kan lære meg å hoppe osv uten å slite alt for mye med så mye annet enn egen teknikk. Kjører mest i bakker, men noe enkel off-piste er også håndterbart. Er ute etter både brett, bindinger og støvler, og ser for meg å bruke ca 6-7000 totalt. Bor i Oslo, så kan komme meg til alle butikker i området. Noen som kan hjelpe?

Anbefalinger
påtrynet #9904 09/11/2006 12:44 PM
Fersking
Fersking

De siste to årene har jeg kjørt på Burton Feelgod og er kjempefornøyd med det. Det er et ganske stivt brett (tilsvarer Burton Custom for gutta) som kan være krevende å lære seg parkkjøring på, men det er et glimrende allround-brett når man har kommet litt lenger med kjøringa. Før det hadde jeg mye glede av å kjøre på Burton Feather 154 som var et supert brett å bli trygg i parken på. Det er lettsvingt, har bra flex (mykt), men funker helt ok i pudder likevel. Så for deg som skal starte med å teste hopp o.l., så anbefaler jeg det på det varmeste. Feather koster 3500kr nå for kun plata, så da kommer du fint innafor den prisklassen du oppga med bindinger og boots. Vi er forresten like høye, så lengden skal også være ok for deg. Mellom 153-156 er bra. Sjekk ut www.burton.no, eller stikk innom Swag Byporten. Lykke til! :-)

nå ekke jeg no jente...
påtrynet #9905 10/11/2006 12:46 PM
Medlem
Medlem

men jeg og har hørt at burton Feelgood er ei bra plate...

Beate - Like "viderekommen som du"
påtrynet #9906 16/11/2006 2:44 PM
Fersking
Fersking

I fjord var jeg på det nivået du er nå, ca! Likte å kjøre fort, jibbing + litt hopping. Jeg var stooorfornøyd med burton feather! Det er helt rimelig (litt billigere en feelgood), som gjør at det ikke svir på pengepungen dersom du har lyst på et nytt brett om et år eller to.. Anbefaler deg det brettet. Du er like høy som meg så du må nok ha 154 brett ca.

Lykke til videre*

Beate - Like "viderekommen som du"
påtrynet #9907 16/11/2006 2:45 PM
Fersking
Fersking

I fjord var jeg på det nivået du er nå, ca! Likte å kjøre fort, jibbing + litt hopping. Jeg var stooorfornøyd med burton feather! Det er helt rimelig (litt billigere en feelgood), som gjør at det ikke svir på pengepungen dersom du har lyst på et nytt brett om et år eller to.. Anbefaler deg det brettet. Du er like høy som meg så du må nok ha 154 brett ca.

Lykke til videre*