Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sekk med innebygd ryggskinne. Noen modeller å anbefale?
#142161 15/02/2011 11:05 PM
Erik Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei.

Hvis jeg har forstått det riktig, finnes det sekker med innebygd ryggplate?

Tenker å kjøpe meg ny dagstursekk (rundt 30 liter). Noen som har konkrete modeller å anbefale?

Gjerne noen de har på backcountry.com!

Hva tror dere om denne sekk/skred-pakken? http://www.backcountry.com/ortovox-3-plus-tour-special-package

Re: Sekk med innebygd ryggskinne. Noen modeller å anbefale?
Erik #142162 16/02/2011 12:18 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

EVOC har slike...http://www.evocsports.com/index.php/en/FR-Pro-Guide-30-L.html

Ortovox har slike...http://www.ortovox.com/free-ride/free-rider-phantom-26-1

Den pakken virker bra. Ser ut som en litt "liten" 32liter, men pakker man fornuftig og ikke skal ha med seg ekstra greier som stegjern og isøks holder den helt sikkert. Hjelmen må du nok henge på utsiden, noe som kan være kjipt om det snør og blåser...evt har du den i en eller annen pose.

Fornuftig med alu-spade og stang. Søker'n er ny av året, men har fått god kritikk så vidt jeg har fått med meg.

Send en FF-mail om du bestiller fra Backcountry.com. Kanskje jeg slenger meg på, om mulig! Var noen finfine tilbud på småting jeg "trenger":)

Erik #142163 16/02/2011 9:53 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har brukt Ortovox. Fin sekk, men den er strengt talt litt liten, pluss at den ikke er så digg når den er fullstappet. Kall den 25L og pakk deretter, så går det bra. Putt hjelmen i en pose hvis den henger på utsiden -fokksnø i hjelmen er kjipt

MEN: Hvorfor sekk med innebygget ryggplate?*dersom ryggplata sitter på ryggen (under jakka) så er den alltid med -også på de turene der du ikke har sekk (f.eks i bakken)*dersom du får en smell som er rettet litt fra siden så sklir sekken rundt og ryggplata beskytter deg ikke lenger. Dette har jeg prøvd, og det var ikke så digg...*ryggplata gjør sekken unødvendig dyr og tung til annet bruk

-J.

prøv først!
Erik #142164 16/02/2011 11:00 AM
Che Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Vil minne på at å kjøpe en sånn sekk uprøvd kan være risky buisness.. Vi har ortovox free rider 26 + på jobb og den passer ikke ryggen min i det hele tatt. Sitter godt nede ved korsryggen, men oppe ved skuldrene sitter den ikke tett nok inn til kroppen, så jeg vil anbefale å prøve før du kjøper!

Erik #142165 16/02/2011 11:25 AM
Fersking
Fersking

En god ryggplate beskytter også halebein eller deler av bekken. Jeg tror ikke en integrert plate i sekk dekker så godt nedre del. Jeg har kjørt med ryggplate i ti år og det fungerer veldig bra i kombinasjon med de fleste sekker jeg har prøvd, men husk å prøve sekken med plate om du kjøper ny.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå