Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Livsfarlige tunneler i Akerselva
#2 16/09/2008 2:38 PM
kano Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Viktig innformasjon til alle elvepadlere. Tunnelene i Akerelva rundt Gullhaugstorg er livsfarlige. Armeringsjern vil spidde deg og annet dritt kan pinne fast kajakk eller svømmer. Spre dette bland padlere.Kanalen og fallene ved Gullhaugstorg blir padlet. Det ene fallet der elven går inn i en kanal i midten(ufarlig) er det to tunneler, en på hver side. Ved padling av fallet, kan man lett havne inn i venstre tunnel og den er dødens!!! Høyre tunnel er heller ikke bra, da det er noen ledninger og rør på tvers i enden. Også tunnelen oppstrøms Gullhaugtorg er farlige.Har synfart tunnelene på liten vannstand.

SE bilder og les mer:http://www.new.facebook.com/group.php?gid=20760100694

Lars Fossum

Fint at du sier ifra
kano #3 17/09/2008 8:54 AM
Ivrig
Ivrig

Men hva i helv... er vitsen med å padle i tunnelene i Akerselva!? På linken din fant jeg bare et "forholdsvis uskyldig" armeringsjen på ett bilde!?

Skal dere snart begynne å padle kloakkledningene også? Har dere ikke noe sånt som at når man utøver sin aktivitet/idrett er det forventet at man kontakter lokale? Det har vi innen luftsport.

"forholdsvis uskyldig" armeringsjern
kano #4 17/09/2008 12:46 PM
kano Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei Animal. Å treffe et armeringsjern i hodehøyde som du ikke ser i mørket(det var mange med ca 1/2 meters mellomrom) og som peker rett mot deg er ikke uskyldig!!! Dette var ikke det værste, men hadde ikke med kammera i den andre tunnelen. Å prate med lokalkjente er ikke lett nå det ikke har vært noen inne i tunnelen før, dvs at ingen har kunnskap om det, det var derfor jeg la ut infomasjonen! Tunnelene er naturlige hinder som frister å padle i stedet for å bære rundt! Og det finnes alltid cowboyer.

Les mer om farlige tunneler i Akerselva
kano #5 17/09/2008 2:05 PM
kano Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Her finner dere bilder og mer om tunnelene i Akerselva

www.hodeovervann.no se under Nyheter/presseklipp

Lars

Takk for info!
kano #6 17/09/2008 4:37 PM
Medlem
Medlem

Da vet jeg hvem jeg skal ringe neste gang det er vann i Akerselva og jeg kjeder meg. Har sett på denne flere ganger, og lurt på hva som er inne i tunellene. Trist at det er armeringsjern i disse tunellene, hadde de vært glatte inni hadde jeg prøvd de.

På grunn av alt armeringsjernet og alle menneskeskapte hindringer blir Akerselva sjelden padlet. Det var 3 som padlet mesteparten i vår, men tror de bar alle tunellene. I tillegg var det noen som lekte seg i noen bølger nederst i vinter. Utenom det må det være lenge siden?

Lysakerelva har en fin 150 meter lang tunell som padles regelmessig. Spesielt morsomt i skumring, da blir det helt mørkt inne i tunellen. Inngangen er vanskelig, så det er vanlig å gå rundt der.

Av sære ting å padle i Oslo er Sognsvann bekken det mest spesielle jeg har padlet.