Jeg har Elan Boomerang. Det er en fantastisk og allsidig pudderski. Den er veldig leken, men samtidig ganske stabil og glad i fart. Den funker veldig bra til drop og du kan lande switch og kjøre switch med den i pudder, men den er direksjonell så det fins langt bedre ski til switchkjøring.
Ut i fra det jeg leser om LFB er dette en BC-jibb-ski med et midjemål som gjør at den også fungerer til å carve litt i bakken med og overleve harde forhold. Som BC-jibb-ski er den ganske symmetrisk slik at den er god å spinne med, samt kjøre og lande switch. Den er og veldig leken. Slike ski er dog ikke de mest fartstabile og siden den er litt smalere enn Boomerang vil den heller ikke flyte like godt i pudder. Hvis du vil ha en BC-jibb-ski fra Line som er tatt helt ut er EP Pro tingen da denne er breiere enn SFB og har mer rocker (evt. Salomon Rocker2 som er en BC-jibb-ski, men som har en noe annen konstruksjon enn EP-Pro med masse tapper og demping, noe som i min mening gjør den mer surfete i pudder og mer stabil i fart).