Siden det står at du vil ha en allround ski ville eg sett på K2 Sidestash eller Volkl Katana. Eg er sjøl 191cm og 100 kg.
Begynner med K2 Sidestash.Kjører den sjøl, med Axl telemarksbinding. Synes skia er veldig allsidig.Den er lettkjørt men samtidig fartstabil. Flyter rimelig godt pga "early rise" i framskia. Samtidig veier den ikkje så mykje, så den er fin å bruke til topptur.(ca 2200gram i 188cm lengde.)
Andre ski eg ville sett på er Volkl Katana, årets freeride ski i Åka Skidor.Desse er litt tyngre enn Sidestash, men pga full rocker i skia vil den flyte bedre i det løse enn Sidestash.Desse skiene har dei på Outdoor sport i Bergen. Ser du bor i Bergen så ta en tur innom!Har kjørt Volkl Kuro (har den sjøl) og Gotama og synes fullrocker ski gir en eksepsjonell flyt i pudderet. Katana er ei ski eg har veldig lyst på sjøl...
Når det gjelder alpinstøvler er eg ikkje nokon ekspert siden eg kjører telemark. Men eg ville nok kjøpt Quest 12 i stedet for 10. Dette pga av at eg vil ha en støvel som er stiv nok til å kjøre store stive ski. Det er viktig at det er skia som flekser og ikkje støvelen...
Visst du synes Katana er noe å gå for ville eg nok kjøpt Marker Duke.Men visst du Synes Sidestash er tingen ville eg kanskje også vurdert Fritschi Diamir Freeride Plus.
Uansett kva for ei ski du enn velger, så gå for ei ski med rocker eller "early rise"!