Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Völkl Mantra 170cm
#141675 16/01/2011 8:02 PM
twister Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal til Canada i februar, forventer dyp pudder og planlagt å teste ut heliskiing! Spørsmålet er om Mantra'ene mine vil holde mål i dypt pudder? har ikke fått prøvd dem i skikkelig pudder ennå, så hatt litt dårlige tanker om at dem blir for spinkle?

Jeg er 173 og 75kg, kjøpte korte ski for lek i tett skog, tenker nå at 170 kan bli kort i dyp fluff!?

Noen som har erfaring?

Re: Völkl Mantra 170cm
twister #141676 16/01/2011 10:33 PM
Fersking
Fersking

Afhængig af indholdet af din tur - er du SIKKER på kun at køre pudder til hofterne (= heli+penge) kan det måske være en option at finde en helt bred ski til lejligheden. Men jeg har selv stået masser af pudder m. mantraen og forgængeren - den er fin: tilstrækkelig brede og med bæreevne til at være powder-profen, hvis du har teknikken rimelig på plads. MEN den virkelige succes er, at den kører overalt - og selvom du søger canadas hofte-pudder og skal flyve heli vil du helt sikkert også blive glad for manøvredygtigheden i fx skov og scar - og vejret skifter altså også Canada :-). Jeg siger stick to mantra - den kan det hele inkl pudder! Go tur

twister #141677 16/01/2011 10:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Skal du kjøre dyp pudder så er Rocker et must. En kompis meg meg kjøpte rossignol s7 i Whistler for 1000 cad med binding. Ganske like spec som Armada JJ. Jeg er i whistler nå og de selger den skien overalt, så det kan lønne seg å kjøpe de skia når du ankommer Canada:)

twister #141678 16/01/2011 10:44 PM
twister Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for godt svar Lars, tror jeg satser på å bruke mantra, Fungerer dem dårlig får jeg nok leid et par ski der før Heliskiing.Her er link til turen jeg skal på, om du har noen flere tips og kommentarer jeg burde ha med meg før jeg drar er jeg takknemlig for alt! første gang i Canada for meg smilehttp://www.langley.eu/no/skireiser/spesialturer/ski-around-kanada/ski-around-the-rockies/

twister #141679 16/01/2011 11:09 PM
Fersking
Fersking

Jeg har ingen erfaringer med rocker, så det kan jeg ikke udtale mig om, min personlige erfaring som angivet er baseret på mantraen. Jeg har stået en del i og omkring Fernie og noget i Lake Louise og Sunshine (ca. en måned samlet). Min overordnede konklusion mht de steder er, at det er ligesom alle andre steder fra Rigsgraænsen til Hemsedal til Chamonix - er du det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, finder du nemt pudder og masser af den, har du penge kan du komme længere efter den, hvis den ikke lige ramte der hvor du var (iøvrigt er CAT-skiing et fint koncept). Og ja det sner meget i Fernie i januar:-) og sikker også andre steder i Canada. Jeg har altid været glad for Langley og deres produkter - tilpas fokus på ski og ok service, jeg tænker på, om de kan shuffle i deres tour-de-rockies afhængig af hvor sneen er bedst? Det ser ud til at blive en fed tur - held og lykke.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå