Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Studere med tilgang til pudder!
#141621 14/01/2011 12:47 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, jeg skal ta et år i utlandet neste år og har tenkt litt på Utah, Chile og Argentina. Det viktigste kriteriet jeg har i valg av skole/sted er at jeg må ha tilgang til fjell og pudder! Salt Lake City er kanskje ikke verdens kuleste plass, men jeg har hørt at det er veldig bra skikjøring der! Samtidig er jo Chile/Argentina og Andesfjellene helt fantastisk! Føler meg ganske lost her, så om noen vil dele sine erfaringer fra disse stedene så hadde jeg blitt kjempeglad!

Canada
Caroline_mantra #141622 14/01/2011 12:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Vancouver har vel et godt rykte. Seattle bør også taes med i betraktningen. PNW (Pacific North West) har et voldsomt bra outdoor-miljø.

Re: Studere med tilgang til pudder!
Caroline_mantra #141623 15/01/2011 3:08 AM
Fersking
Fersking

boulder colorado er verdt å ta en titt på. bra teknisk universitet

anbefaler vancouver
Caroline_mantra #141624 15/01/2011 6:35 PM
Fersking
Fersking

Det kommer vel litt an på hva du skal studere. Jeg var i Vancouver ett år og tok for det meste maskiningeniørfag ved UBC, de er bra på ingeniørfag og har et godt rykte innenfor økonomi og ledelse (såvidt jeg har forstått).

Det var riktignok en dårlig vinter (08-09), men jeg fikk godt over 50 dager på ski lell. Det er greit å dra på dagstur til Whistler (går buss fra skolen i helgene og fra sentrum på hverdager, tar drøyt to timer), og det går an å finne billig overnatting hvis du planlegger litt.I tillegg er Vancouver et knutepunkt for Canada og PNW generelt, det er gode forbindelser til de feteste stedene. Jeg var 2.5 uke i Revelstoke i februar, blant annet.

Ellers er det mye annet å finne på i området. Kiting, downhillsykling og fotturer er helt ypperlig, og byen har alt du forventer av en millionby.