Lørdag 26. februar gjentar vi ESG. ESG (Elvdal'n Snow Games ble første gang arrangert i 2010) og hadde et maks deltagerantall på 115 personer. Noe som ble nådd før konkurransedagen. Som sagt blir det på nytt arrangert i år, og det er klasser for Snowboard og ski. I tillegg til selve konkurransen, hvor deltagerne blir fraktet opp med helikopter, blir det vanlige helikopterturer, snøscootershow med X Games deltager Daniel Bodin (Backflip og andre triks på snøscooter) Forsvaret deltar også med blant annet tilbud om gratis beltevognturer. I tillegg vil de sponse deltagelsen til tre jenter og tre gutter som ønsker å delta i chinese downhill konkurransen. (Disse må være i alden 16 - 22 år)
Løypa er ca. 1,5 km, med en høydeforskjell på ca. 540 m. Den går gjennom åpen fjellside, gjennom skog og ned til Femundselva. Den krever blant annet at man tar de rette valgene underveis. Aldersgrensen er 13 år. (De under 18 år må ha tillatelse fra foresatte og man må skrive under på at man deltar på eget ansvar.) Regler og sikkerhet:Vi kommer til å ha et betydelig antall skipatruljer ute, i tillegg vil det hele overvåkes fra helikopteret. Aldersgrensen er som sagt 13 år. Hjelm og ryggskydd er påbudt. Ingen får delta uten dette.
Er dette noe dere vil være med på?Video:
For de som ikke vet hvor det er, så er dette nabokommunen til Trysil. Altså litt nord for Trysil!
Mulig jeg blir med i år også. Men hadde ønsket meg annen trase, den skogen var et helvete hehe. Flaks at det bare ble noen småskader og kne som gikk. Konsept var jo herlig vilt. Er det ikke åpnere fjell videre innover dalen mot Rendalsølen?
Det blir nok i samme område. Ja, kommer man litt feil ut, er det fort litt trangt mellom trærne. Men det blir også en del av utfordringen. Sølenfjella, hadde jo vært helt klart det beste, men det kan være litt vanskeligere å ordne helikopter dit, dessverre. Men jeg håper likevel de som var med hadde en god opplevelse i fjor. Og at de kommer tilbake. Vi har i hvertfall jevn pågang av påmeldinger nå, men som i fjor kommer vi til å kjøre grense på antall deltagere.
Vi har fått en landingstillatelse for helikopter som tilsier at vi kommer til å bruke to helikoptre. Et som tar fem personer og et som tar tre personer. Altså vil transporten opp gå betydelig raskere i år. Det er fortsatt en grense på antall deltagere.
Jeg tror dette blir en super dag, og jeg håper at mange kommer til ESG 2011! Velkommen!