Sitat kurik:Tenkte mer på at rotasjonspunktet på Diamiren ligger endel lengre bak ifht hos duke/baron, enn at den er bittelitt lettere. Det vil vel gjøre den letter å gå med (?).
</p>
Marginalt bedre vil jeg si at diamir er.
<p>Sitat kurik:Men er den nye Diamiren en mye svakere konstruksjon enn Duke?? Så mye svakere at det er verdt oppoverturen med Duke? Vil jeg egentlig merke forskjellen på de to nedover? (når begge faktisk løser ut som en alpintbinding) :-------)
</p>
Den nyeste diamir bindingen er helt sikkert en forbedring, men problemet til diamir er følelsen den gir når du står på dem. De er hengslete og gir ikke samme tighte følelsen som alpinbindinger(les: duke).Jeg har ødelagt både dynafit og diamir, men aldri duke. Har brukt alle som om de var alpinbindinger, men har lært at randobindinger ikke burde dras på med.
<p>Sitat kurik:PS: Skal kjøpe meg et par gode sko ja - Dalbello Virus eller noe. Så jeg vil nok uansett få en bedre opplevelse på oppturen i år, enn i fjor da jeg gikk med rene alpintstøvler.
<p></p>
Virus har jeg hørt mange snakke godt om, ellers er titan tfx knall gode. Quest 12 er fine, men noe tyngre igjen.Jeg ville starta med nye støvler, overgangen fra alpinstøvler vil være enorm!