Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Pusse skrammer på såle
#9791 27/11/2006 3:15 PM
HaraldR Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har et brett med et par mikroskoposke skrammer under. Er det mulig å fjerne disse helt med litt sandpapir eller vil jeg bare rive sålen mere opp? Skal man bruke en spesiell teknikk under pussingen. Hvilken kornstørrelse fungerer best?

Takk!

jeg er ikke sikker..
HaraldR #9792 27/11/2006 3:45 PM
Medlem
Medlem

...men, er det snakk om større riper, mulig det funker på dine også. så får du kjøpt sånne plaststikker man skal tette riper med. man tar da å løper eller går eller hva man vil til en sportsbutikk og kjøper disse, man får de i endel forskjellige farger. så man kan få de til å matche fargen på brettet. Man tar dereter strykehjernet du bruker til å woxe brettet med(de i butikken sier kanskje du skal bruke lighter) men det går så himmla sakte, du smelter da dette over ripa, så den renner ned i ripa du skal tette. Du lar det så stivne. Etter det har stivna tar du strykehjerne, på ikke så veldig varmt og javner ut plasten med resten av brettet. lar det stivne, også vil det anntagelig bli litt høyde forskjell mellom der ripa var og brettet. du tar da og skraper med skrapa, så woxer du brettet på helt vanlig måte etterpå, så det får satt seg sikklig under woxen. Veit ikke om det funker på sååå små riper. jeg har kun gjort det på riper jeg syntes har vært litt store, og det har funka.

Små skrammer
HaraldR #9793 27/11/2006 4:04 PM
Ringrev
Ringrev

Mikroskopiske skrammer fylles vel normalt sett når man vokser brettet?Men ellers er det å smelte plast i ripene som er tingen, slik det er beskrevet i svaret over.