Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skredsøker
#141157 14/12/2010 4:33 PM
_pirre_ Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hvilken av disse skredsøkerene skal man velg:Ortovox D3 Skredsøker eller DTS Skredsøker.Er det noen som har noen gode forslag?

Re: Skredsøker
_pirre_ #141158 14/12/2010 5:44 PM
Fersking
Fersking

Forslag og forslag.. Jeg kjenner ikke den første, men jeg bruker selv DTS Tracker. Svært enkel å bruke og det synes jeg er viktig. Stress tror jeg det vil være nok av likevel...

_pirre_ #141159 14/12/2010 11:13 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

D3 har gjort det dårlig på tester, uten at jeg selv har førtehånds erfaring. Tracker DTS er en god gammel traver mange sverger til. Tracker 2 er enda et hakk bedre.

_pirre_ #141160 15/12/2010 3:49 PM
Fersking
Fersking

Det viktigaste er at du blir kjent med søkaren du kjøper, og at du lærer deg å bruke den og trenar med den. Då er det nesten det samme kva for ein du kjøper, men kjøp ein søkar med 3 antenner og som har både analogt og digitalt søkemodus. Då har du alle forutsetningar for at du blir finne, eller finn kompisen din vist noko går gale!

Personlig ville eg ikkje valgt Ortovox då desse søkerane ikkje er gode nok, og dette ser ein både i testar og ved eigen erfaring.

Eg hadde Pieps , men har nå gått over til Mammut Pulse. Veldig fornøgd med begge, men Piepsen hadde ikkje analogt modus. Det kan være ein stor fordel dersom du skadar skjermen slik at denne ikkje viser kor du skal leite.

Husk i tillegg å kjøpe søkestang og spade, viss du ikkje allerede har dette! Det hjelper ikkje å bare ha ein eller to av desse, du må ha alle for å kunne fungere 100% viss ulykka er ute!

Tvilsom konklusjon vel...
_pirre_ #141161 15/12/2010 4:29 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Nå er jeg ikke enig med deg der orjanv.Hvis du kikker litt på den siden her så blir vel bildet noe nyansert.Pieps kommer jo enormt dårlig ut i test på enkelte modeller.Skal en da på generelt grunnlag si at alle Pieps er dårlig? Hvilke model Ortovox har du brukt? Alle merkene har flere modeller. Ortovox har modeller som får 5 stjerner, det har de andre merkene også. XXL selger den nye Ortovox som har fått meget gode tester rundt om. Sikre valg med 3 antenner: Pieps DSP,Ortovox 3+(2995,- hos xxl)og F1,Mammut pulse. Billig alternativ Tracker DTS. Styr unna (Ortovox D3,patroller,x1,m1,m2)og Pieps FreerideEllers er dette flott nettside med tester og bruksanvisning på samtlige s/m. http://beaconreviews.com/transceivers/

Ikke så tvilsom
_pirre_ #141162 15/12/2010 4:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Er 100 % enig med deg ang spade og stenger og Mammut pulse:wink

_pirre_ #141163 15/12/2010 7:33 PM
_pirre_ Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tusen takk for hjelpen:-)

_pirre_ #141164 16/12/2010 8:28 AM
Fersking
Fersking

King Coomba som eg skriv i starten så er det nesten ett fett kva for søkar du kjøper, bare du lærer deg å bruke den!

Eg drog alle Ortovox over ein kam, men utifrå erfaring og dei eg har snakka med som har god greie på det (Bla Manuel Genswein) så styrer eg unna Ortovox.(Mi personlige meining) Eg har sjølv prøva S1, som eg ikkje lika i det heile tatt,fordi den var ikkje enkel nok og lett å bruke. Men det er ein som kjem høgt opp i testen du refererar til.

Eg har ein Pieps DSP som også kjem høgt opp på lista, men denne har eg vraka til fordel for ein Mammut Pulse. Dette fordi den ikkje har analogt søkemodus. Så her er heller ikkje eg og testen enige.

Men eg trur at med skredsøkar så er det litt som mobiltelefon. Har du fyrst hatt eit merke, og blitt vant til menyar osv så fortsett ein å kjøpe dette.

Men godt me er enige om søkestang og spade:) Så får me uansett satse på ein skredsikker vinter uavhengig av type skredsøkar eller ikkje!

Enkel i bruk
_pirre_ #141165 16/12/2010 3:32 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg bare konstaterer at noen Ortovox modeller klarer seg meget bra i tester. Skal jeg bytte s/m så må det bli til noe som er enkelt i bruk. Den nye Ortovox 3+ skal være enkeli bruk. For min egen del har jeg en 2 år gammel F1 som jeg kan bruke (nå går jeg og dama alene). Men selvfølgelig blir det en med 3 antenner når jeg bytter ut min s/m. Tracker 2 skal være meget enkel også. Men det er jo gjennom disse trådene en kan høre hvordan dem er i praktisk bruk. Så takk for nyttig tilbakemelding.

_pirre_ #141166 17/12/2010 11:48 AM
Fersking
Fersking

http://beaconreviews.com/transceivers/Specifications.asp#Barryvox_Pulse

Det er en side med andmeldelse av mange ulike skredsøkere hvis det er til noen hjelp wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå