Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindingsmontering fra Sport-Conrad
#141103 09/12/2010 1:53 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann..

Jeg er i ferd med å kjøpe meg K2 Obsethed med Marker Duke fra Sport-Conrad, men det stopper seg elegant når jeg kommer til hvor bindingen skal monteres. Jeg får følgende valg:True ski centerCore center (FS)Traditional (FR)Telemark

Jeg er en plugg på 184 (105 kg), og har ingen planer om å gjøre noe som helst park. Skal bare flyte på pudder og tusle litt rundt på et par fjell.

Har søkt litt rundt omkring, og finner andre definisjoner som har vært i bruk fra Sport-Conrad før (2008), men det gjorde meg ikke særlig mye klokere...

Noen som har et bra tips om hva jeg bør velge? Jeg tenker kanskje Traditional (FR) er riktig, men greit å få det avklart :o)

..
escariot #141104 09/12/2010 3:11 PM
Fersking
Fersking

True center = 100% midtstilling -> uaktuelt (med mindre du skal drive med dedikert jibbing i dypere snø)

Så da står det vel egentlig mellom Core center og Trad. Har hørt at de fleste skia i factory serien til K2 blir lettest i svinginga og mest morro å kjøre på hvis de er montert på core center. Tror også at core center vil bli mer riktig i forhold til rockern i skia (både nedover og evt. også oppover med feller)

Merk at jeg ikke har noen spesifikke erfaringer med Obsethed selv, og at dette er basert på hva jeg har hørt rundt omkring. Hvis noen har andre erfaringer/meninger så spytt ut :wink

Re: Bindingsmontering fra Sport-Conrad
escariot #141105 09/12/2010 9:46 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takker så mye for tilbakemeldingen.. da tar jeg sjansen og bestiller de core center montert.. skal bli godt å få i hus :o)

escariot #141106 16/12/2010 4:18 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Du har kanskje bestilt. Men jeg fikk anbefalt av Oslosportslager å montere "trad" hvis jeg ikke var en baklengskjører. Har hatt et par dager i bakken og er veldig fornøyd.

escariot #141107 16/12/2010 4:30 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Ja, løpet er foreløpig kjørt..

Skiene ligger og koser seg på et kontor utenfor Hamburg, og venter på at brodern skal hente de hjem til gode gamle Norwegen på søndag.

Er veldig spent, men er det feil så får jeg bare plugge og flytte bindingene..

Gleder meg til jul..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå