Da var Freeride Pro 30 på plass i heimen. Utrolig mange gode løsninger på denne sekken! For det første virker den utrolig solid. MYE kraftigere stoff enn f.eks Osprey Kode. Den sitter godt på ryggen og har plenty av justeringsmuligheter.
Alle glidelåser er kraftige og glir lett. Spaderommet er helt kanon. Får plass til spade(delt i to), søkestang og snøsag uten problemer. Det er 3 små lommer i spaderommet som jeg kan ha div rep. utstyr, tau,rutschblock Cord og førstehjelpsutstyr godt organisert i.
Hovedrommet er stort nok til at jeg får plass til en liten sovepose, dunjakke, kikkert, mat, 1 liters nalgeflaske, ekstra yttervotter og camelback i egen lomme. Det er også et lite topprom med egen inngang og fleecelomme. Ser for meg at det er perfekt for enten goggles eller kamera.
Skifestene på siden er kraftige og store nok til at jeg får plass til Liberty Genome (141 på midten) Snowboardfeste på ryggen bruker jeg til liggeunderlang (Thermarest z-lite). Det eksterne hjemfestet er utrolig smart og enkelt å bruke. Får fint plass til hjelpen på utsiden av liggeunderlaget hvis jeg har det med. Isøksfestene er gode, og enkle å bruke.
Alt i alt virker dette som den perfekte sekk for min del. Skal ut å prøve den på fredag, så kan komme med litt mer kommentarer da.