Hei!
Jeg har tidligere kjørt Völkl Mantra med Marker Duke. (Begge deler 09/10-modell). Har hatt ski på 184cm og vært godt fornøyd med dette. Disse er nå solgt, og planen var egentlig å bytte dem ut med K2 Hardside og Marker F12 for å test noe nytt (Jobber i sportsbutikk, så får gode personalrabatter).
Problemet nå er at Madshus (som er importør av K2 bare har 174 cm og 188cm igjen i både Hardside og Coomback, og ikke 181 som jeg helst ville hatt.
Jeg er 185cm og 70-75kg. Bruken er ca 35% preparert og 65% offpiste. Hovedsaklig heisbasert, men håper på å få til noen toppturer også i løpet av vinteren...
Spørsmålet er om Hardside i 174 vil virke mye kortere enn Mantra i 184? Jeg har hørt at K2 "undervurderer" lengden på skiene litt, at en 181cm K2 vil tilsvare en 184cm Völkl. I såfall bør jo 174 tilsvare 177, men hvordan vil Early Rise tuppen på Hardside innvirke på dette, vil den føles enda kortere?
Kanskje jeg heller bør gå tilbake til Mantra i 184? Er jo en konge ski, men savner litt rocker på den, og Coombacken er ca 300g lettere og noe bredere. Liker også fellefestet til K2. Gotama synes jeg virker noe tung til topptur?