Halla.
Har for tiden et par Line Prophet 100 med Duke og Salomon Shogun-sko.
Kommer i år til og kjøre en god del i bakke (årskort på Oppdal), men i tillegg blir det noen toppturer (Kan gjette rundt 10 stk.)
Veier ca 90 kg og er ca 190 cm lang. Kjører sånn passe aggresivt, men hopper ikke de værste hoppa (selv om jeg kommer til å prøve litt i parken også for morro skyld). Liker å kjøre så mye utenfor de preparerte løypene som mulig...
Er lei av å slite på meg mengder med melkesyre på tur opp til topper med utstyret jeg har nå (Låra er noen ganger så utslitte at det går utover nedturen :P ). Driver derfor og vurderer dynafit/onyx og et par gode randonesko (Dalbello Virus Tour).
SÅ HER ER SPØRSMÅLENE MINE:* Vil et oppsett med f.eks armada jj, onyx og virus tour være kraftig nok til å brukes i bakke året rundt? Tenker da spesielt på bindingene selvfølgelig. (Har hørt så mye forskjellig - noen sier dynafit-patenten er mer enn sterk nok for "alle", mens andre påstår den bare bør brukes på rolige toppturer)
*Eller vil dere si det er verdt det å ha to par ski, et for topptur og et for bakke?
*Vil det ha noe for seg å kjøpe ski med rocker på dager med tung/dårlige snøforhold (Sett litt på Armada JJ)? Vil rockerski passe mitt bruk mon tro?
Utrolig nice om noen har litt tips og råd....