Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 Sidestash - erfaringer
#139142 02/04/2010 10:14 PM
ehaga Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

Er i ferd med å konvertere fra telemark til alpint. Har litt problemer med å velge ski. Selvfølgelig ønsker jeg å stå mest mulig i pudder, men vi bor i Norge og i tillegg har jeg to små barn. Jeg kommer derfor ikke utenom bakken.

Jeg har sett en del på K2 SideStash og håper på at denne også kan fungere rimelig greit i bakken. Er det noen som har kjørt på denne som kan gi meg noen tips.

På forhånd takk.

- Erik -

Meget fornøyd!
ehaga #139143 02/04/2010 11:07 PM
Fersking
Fersking

Jeg har både Hardside og Darkside og er serdeles fornøyd med disse. Hardside'n bruker jeg til alt og Darksiden stort sett til rein pudderkjøring.Brukte forøvrig Hardside'n i pudderet i Cervinia i vinter og det gikk utrolig bra, hadde god flyt og kontroll. Darkside'n er selvfølgelig i en klasse for seg selv. Det som forundrer meg mest med ved Darkside'n er at den er overraskende lett å manøvrere i preppa løyper. Sidestasj'n er jo lik i oppbyggingen som mine ski og er dermed like lettkjørt og leken vil jeg tro. Kan sammenligne dem med Rossignol Bandit og Black Diamond 09/10 modellene mtp vridnings stabilitet og spenn om jeg ikke tar feil.Tror Sidestasj'n kan være en glimrende all mountain ski som kan brukes til absolutt alt.

Re: K2 Sidestash - erfaringer
ehaga #139144 03/04/2010 12:18 PM
ehaga Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kjempe flott. Har kjørt på en eldre Bandit XXX i mange år og har vært veldig fornøyd med den - så dersom SideStash er noe tilsvarende XXX i bakken så er det mer en godt nok. Det skal tross alt bare fungere rimelig greit i bakke.

Har vurdert også Line MotherShip. Helt sikkert en bra ski, men blir kanskje litt i tyngste laget når man skal gå mot toppen.

- Erik -

Fungerer kjempebra!
ehaga #139145 04/04/2010 9:22 AM
Fersking
Fersking

Hei, har gjort det samme - konvertert fra Telemark med Bandit XXX til alpint, via noen stive storfjellsplanker på 192 og 102 mm på midten (som rett og slett ble for stive og for lange til renne og skogskjøring) til Sidestash 181cm. (er 187) De funker som bare det, over alt. Ble nesten overrasket at de satt så bra som de gjør i bakken. Må rikigtnok trykke godt til for å holde dem på skjæret i stor fart, men de tåler mye. nå er jeg rel lett - 80kg, så det var helt greit å gå ned i lengde og ha god flyt i pudderet. Har kompiser som er like lange, men ser 100 tallet. de har valgt 188. Lykke til

Bandit med Duke eller Baron
ehaga #139146 04/04/2010 9:25 AM
Fersking
Fersking

PS. glemte å skrive at jeg har satt Duke på Banditen og bruker de når jeg skal opp.

Superski!
ehaga #139147 14/03/2011 10:01 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har akkurat skaffet meg Sidestash i lengden 181 med telemarksbindinger, og det er den suverent beste skia jeg har kjørt på. Etter testing på både preppa snø i Hemsedal og løssnø i Røldal, er konklusjonen at dette må være noe i nærheten av den ultimate allround-skia. Leken, lettsvingt, meget stabil og ikke tyngre enn at den funker fint på topptur. Superfornøyd!