Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skiferie i Chamonix
#138762 02/03/2010 2:57 AM
Iv@n Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, vill ha meg en tur til Chamonix i år og lurer på om det er noen dær ute som har ver der og kan komme med anbefalinger på disse tingene_

Reisetilbud/pakkeløsninger

Hvordan reise fra Genova til Chamonix

Billig og bra hotell/hostel/losji som ikke ligger alt for langt unna "senter"?

Gode bakker/nedfarter for erfarne kjørere

Gode Guider til de "skumle" nedfartene

Andre tips og ideer...!

Re: Skiferie i Chamonix
Iv@n #138763 02/03/2010 10:01 AM
Fersking
Fersking

prøv ucpa.com, all inclusive med mat, heiskort, guide og bosted, masse forskjellige kurs og nivå. Kan og bo på herberget uten guide, da inkl kort, mat og boplass. Jeg betalte kr 8000 for brattkjøringskurs ei uke, har brukt de 2 siste sesong og meget fornøyd. de er subsidert av den franske staten. ellers ift reise Geneve - Cham så kan du se på nettsiden chamonix.com Jeg har brukt chamvan.com, t/r for 50 euro i maxitaxi.Kos deg, Chamonix er kongeplass , alltid noe nytt men skal du kjøre offpiste så anbefales dt å bruke guide hvis du er ikke kjent der.

Re: Skiferie i Chamonix
Iv@n #138764 02/03/2010 11:25 PM
Fersking
Fersking

Har vært i Chamonix en del ganger nå og har funnet ut at Alpybus har prisgaranti på turen fra Geneve til Chamonix og retur. Dette er en buss som kjører deg dit du vil. Du bør bestille en liten stund i forveien, så du får buss til den tiden du ønsker.

Chamonix sud er billig å bo i. Her er det mange leiligheter der blant annet France location (www.franceloc.fr) leier ut. Standarden er ikke kjempegod, men rimelig er det. Chamonix sud ligger rett ved hovedgata, ca. 1-2 min å gå, samtidig som det er 1-2 min. å gå til der bussen starter å gå fra morningen av til alle trekkene. Det er også i dette området Aguille du Midi heisen går (Heisen som tar deg opp til Vallee Blanche ruten). South Bar ligger også i Chamonix sud, som er en svensk afterski med mye hyggelige folk og happy hour :-)

Ellers har Langley pakketurer tror jeg. Har aldri prøvd det ut selv.

Håper dette hjalp litt :-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå