Var der 2 uker i fjor.. Guide er alltid dyrt, men om du er en 5-6 stk så blir det nok ikke så forferdelig mye (200-300 hver). Turene med reiselederne er sikkert greie og informerende, men av erfaring har jeg ikke vært med på slike turer de siste årene. Det går for sent! Så hvis du er er over gjennomsnittet på ski/brett hadde jeg ikke blitt med. Dessuten er det mer en guide av løypenettet og ikke offpist.
Skisystemet der er for å si det mildt helt sinnsykt. Meg og en kompis hadde så og si tatt alle heisene i løpet av den første uka, og det er ikke noe problem å navigere seg fram. MEN skal du renne offpist hadde jeg prøvd å blitt kjent med noen av gutta der nede. Vi var så heldige å bli kjent med en norsk sesongarbeider der nede og hadde flere dager med syk offpist sammen med han. Spør deg fram og få forklaringer av kjentfolk.
Beste tipset jeg kan gi er å prøve å renne mest mulig den første dagen. Du klarer fint å være innom alle de 3 dalene på en dag. Planlegg en rute kvelden i forveien og så peis på. Da blir du fort kjent med anlegget. Slik gjorde hvertfall vi det, og slik gjør vi det egentlig hver gang vi er en ny plass.
Go tur!