Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Duck stance på ski i Chamonix
#138443 15/02/2010 12:27 PM
Hildust Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som vet om noen som kan montere duck stance på ski i Chamonix?

Re: Duck stance på ski i Chamonix
Hildust #138444 15/02/2010 8:58 PM
Ringrev
Ringrev

Er det noen som ikke kan det da, de fleste burde vel få til det.

Hildust #138445 16/02/2010 8:45 AM
Ringrev
Ringrev

Avsporing: hva er fordelen med duck stance?

Hildust #138446 16/02/2010 3:08 PM
Hildust Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

skimachine: Fordelen ved det er at en står i en mer naturlig posisjon i forhold til knebøy. Tærne og knærne peker litt utover istedenfor rett frem. Jeg har hatt duckstance på mine ski og har stått ca. 20 dager med dette og merker forskjell. Dette kan ha noe med at jeg naturlig går med beina utover til vanlig. Før hadde jeg problem med at skiene krysset mye, men etter jeg fikk duckstance skjer ikke dette så veldig ofte lenger. Men dette er mine rfaring med det. Ei venninne måtte bytte tilbake og syns det var mye bedre i vanlig posisjon. Det skal visst være en spesiell teknikk en skal kjøre med duckstance, men denne har ikke jeg prøvd ut enda. Men jeg føler at kontrollen har bedret seg etter jeg fikk duckstance.

Men dette er kun mine erfaringer.

Hysa: Tror ikke det er noe en vanlig mann i gaten kan montere, er det noen millimeter skjeivt merker en det godt. Er lettere på snowboard der det er ferdige hull fra før av. Duck stance er ikke veldig utbredt, de hadde f.eks. aldri hørt om duck stance på ski i Canada der vi var.

Hildust #138447 16/02/2010 3:44 PM
Ringrev
Ringrev

Må si meg uenig der, å montere skibindinger uten mal er egentlig rimelig enkelt så lenge du ikke har 10 tommeltotter, å montere de på skrå er ikke noe serlig vanskeligere. Mulgens flere sjapper ikke vil gjøre det fordi de ikke har mal som kan skråstilles, men da er de rimelig evneveike i mine øyne;-)

Spør butikker...
Hildust #138448 16/02/2010 5:25 PM
Avhengig
Avhengig

Tror du bare må gå rundt å spørre div butikker der nede. De ferreste gjør dette daglig så det kan være de ikke vil gjøre det da de er redd for at du skal kreve nye ski osv om de monterer feil. Har selv montert en del par i Duck og vi gjorde det på to forskjellige måter. skar ut en tre mal etter formen på skia la over malen og bora hull skråstilt oppå og brukte tvinger til å holde malen på plass mens vi bora i skia,en eterhvert tok vi bare original malen og festa med tvinger skrå stilt på skia. Tar en del lengre tid en vanlig montering siden malen ikke sitter fast som den bruker og man må være nøye,men om man har montert litt ski skal det ikke være spes vanskelig.

Morsom greie å kjøre med hvertfall. Kjørte det bare en sesong,men ingen god forklaring på hvorfor jeg ikke kjører med det fortsatt. Bare positive erfaringer med det,men som nevnt over folk er forskjellige så noen fortsatte å kjøre med det mens andre kom tilbake og monterte de normalt igjen.

...i Cham syd
Hildust #138449 18/02/2010 6:38 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Intersport i Cham syd har montert duckstance for meg. Lykke til!