Her høres det ut som du har vært utsatt for litt for mange uhell/slurvete håndtverk.Har du kjøpt skia nær der du bor, bør du klage.Har du kjøpt de fra utlandet er det jo litt mer prosjekt.Når det gjelder referansepunktet på skia, hender det disse er unøyaktig målt opp fra fabrikken . Mange velger å kontrollmåle fra bakenden på skia før montering, for å være sikker på at bindingene står likt.Du kan jo kontrollmåle selv, kanskje de står likt likevel?Gjør de ikke det, er 1cm forskjell i overkant mye av hva som er akseptabelt. 2-3mm har nok mange av oss kjørt rundt med uten å merke det, men 1cm- nei takk.Har du også fått feil bindingstr. har du en veldig god sak til reklamasjon.Du skal da ikke godta å få bindinger montert på nytt på den samme skia. Det vil nok fungere helt greit, men skal du f.eks. selge skia videre vil den ha sunket mye i verdi, fordi en tredjegangs montering kan bli vanskelig.Allerede etter andre gangs montering er skia litt svekket, men ikke så mye at det har noen praktisk betydning. Som kunde som har kjøpt en ny ski er det likevel et argument i.f. reklamasjon.Du har krav på helt ny ski i tilfeller som du beskriver.Stå på krava!Lykke til.