Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Courmayeur
#137915 21/01/2010 10:18 PM
dr yes Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vurderer å dra til Courmayeur. Tror nok at vi skal finne fine plasser å kjøre offpist,men er litt i tvil om byen. Riktignok er vi ikke tenåringer lenger, men det bør være litt liv etter en dag med ski, "afterski" og plasser med litt liv på kveldene. Noen med erfaringer?

dødt på kveldstid,,,
dr yes #137916 22/01/2010 9:20 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

men det går fint når skikjøringen er så bra. var 3 dager i chamo og 3 dager i cormayeur. chamo var konge, men mye folk. cormayeur har alt, og veldig lite folk som kjører off piste. må være noe av europas beste skogskjøring der, i tillegg til at du har helbrunner som er på lik linje med aguille de midi, men mye mindre kjent.

Re: Courmayeur
dr yes #137917 22/01/2010 5:45 PM
Medlem
Medlem

Hvis du er ute etter liv på kvelden vil jeg absolutt annbefale deg å dra til Chamonix i steden. Kjøper du "unlimited" heiskortet får du kjøre gratis i courmayeur uansett, og bussturen er ikke lenger enn til Le Tour eller Les Houches (2 skianlegg i chamonix dalen). Det eneste du trenger å gjøre er å booke plass på bussen dagen før du vil dra dit, så er bussen gratis med unlimited kortet. Bussen tar typ 30-40 min.

dr yes #137918 23/01/2010 10:24 AM
Fersking
Fersking

Enig med de to over, bra offpiste der, men noe kjedelig by ellers. Blir fort lei selve anlegget også, erjo ikke så utrolig mange bakker der. Dra til Chamonix og heller ta et par dager over fjellet om forholdene ikke er gode i Cham. Du har jo også 3 anlegg i Chamonix så du skal nok ikke gå lei av de samme bakkene der. Har opplevd at det ikke har snødd i 3 uker i Chamonix og så dratt over fjellet for å så finne bunnløst pudder i skogen i Courmayeur....

dr yes #137919 23/01/2010 5:10 PM
dr yes Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for innspill. En av de andre deltagerene har blåst "pensjonistalarm". Tror vi vurderer Val d'Isere. Her får en jo både i pose og sekk.

Courmayeur!
dr yes #137920 24/01/2010 1:23 AM
Fersking
Fersking

Kan anbefale courmayeur på det varmeste. Noe av den råeste skogskjøringen jeg har sett, lite kamp om pudderet (mye rike russere og Milano fruer her) og med hellbrunner som er nevnt her har du absolutt alt!!!!! Chamo er større, men hva hjelper det når alt blir kjørt opp med en eneste gang. Det at heisanlegget er for lite er jeg ikke enig i.. Vertfall når det er offpiste du er ute etter. Ved å ta gondolen til Hellbrunner blir man jo løftet 2000høydemeter og det finnes ikke ett eneste "bakke" eller preppemaskin. Er helt frelst etter en uke i denne "ukjente" perlen av en skisted!!! Skal garantert tilbake :wink Er ikke en partyby i midtuka, men ta festinga i helga og kjør på ski i uka! :cool

CHAMONIX
dr yes #137921 24/01/2010 6:32 PM
Medlem
Medlem

Jeg må nesten slenge inn et innlegg til her. Jeg bor i chamonix for vinteren så jeg vet godt hva jeg snakker om. En over her nevnte at det var 3 skianlegg i cham, det stemmer ikke helt. Vi har: Brevent - Flegere - Le Tour - Grand Montets - Les Houches ( i tillegg til Aguille du Midi, Gondolen opp til 3800+ ), altså 5/6 annlegg her. I tillegg, som jeg nevnte i min forrige post, så ligger Cuormayeur en like lang busstur unna som både Le Tour og Les Houches som begge er i Chamonix dalen. Med andre ord, det er NULL STRESS å komme seg til Courmeyur uansett dag. Det er nesten mer korrekt å innkludere Courmeyur som et av "skiannleggene" til Chamonix

skiguide i skogspudder?
dr yes #137922 25/01/2010 10:36 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Ser at flere nevner skogspudder som spesielt for coumayeur. Ligger dette i nærheten av preparerte løyper, lett å finne? Bør man ha skiguide? Har du ev.no tips til hvor man kan lete på nett for å bestille skiguide?

dr yes #137923 25/01/2010 11:40 PM
Fersking
Fersking

skogen er veldig lett tilgjengelig. Ligger mellom bakkene stort sett smile Bare å høre med noen lokale så får man nok litt tips! Hvis dere skal kjøre på La Thule, som er bre kan nok guide anbefales. Vertfall første gang dere kjører der.

dr yes #137924 26/01/2010 2:33 PM
Fersking
Fersking

Skal på brattkjørings kurs med ucpa neste uke i chamonix. Har 3 fridager og tenkt litt på Hellbrunner. Ser at dette er upreppa løypa og blitt fortalt at det er en del bre.(?)Er det noen som har tips på denne løypa uten guide?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå