Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Pudder/off-piste brett??
#9468 23/10/2007 10:26 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen som har tips til gode pudderbrett?? Noen som har erfaringer med Lib Technologies 1986 Mullet Snowboard Magnetraction Powder Snowboard??

På utkikk etter et brett med god flyt som er stabilt og pløyer gjennom det meste i høy fart. Fordel at det sitter på hardt føre og.

Noen som kjenner til Burton C02 bindingene?

Tips mottas med takk

Re: Pudder/off-piste brett??
Glomstulen #9469 25/10/2007 11:25 PM
Medlem
Medlem

bataleon undisputed er ett rendyrket freeride brett, bla best i test i friflyts test av årets utstyr. har sjøl bare gode erfaringer med bataleon.

burton bindinger er i mine øyne bare søppel. forferdelig kvalitet, eller er det bare jeg som har vært uheldig med de 2 parene jeg har hatt?...

7homas
Glomstulen #9470 26/10/2007 3:07 PM
Medlem
Medlem

Har jo såklart rett. Burtonbindinger er og blir søppel. Har heldigvis aldri eid et par selv,men det har flere venner av meg gjort.Kontakt bernhard.no, og finn ut hvor du får kjøpt Unionbindinger. Alvorlig talt de beste bindingene på markedet, med tanke på kjørefølelse, respons, og pålitelighet. Og da har du liksom alt du trenger i en snowboardbinding. Ikke så veldig kjente på norske markedet ennå kanskje, men desidert de beste parene bindinger jeg har eid har kommet derfra, muligheter for at Rome er nesten på høyde.

Lib Mullet får massevis av bra kritikk på diverse amerikanske sider, men har dessverre ikke kjørt det selv. Om du vil kjøre litt mer freestyle i pudderet og varierende forhold, er det ett brett jeg har kjørt som har skilt seg ut, og det er Rome Design. Twin, sentrert stance, men er faen meg umulig å få det til å grave seg ned. Flyter som faen.

lib tec snow mullet
Glomstulen #9471 26/10/2007 5:42 PM
Fersking
Fersking

Hei. Vurderte også dette brettet. Det er jo en såkalt pintail hvor nosen er bredere enn tailen. Ikke så ekstremt som Burton Fish, men noe ala Burton Malolo. Brett med moderat taper er kjent for å kunne carve rimelig bra i preppa løyper. Han som tok fjerdeplassen i boardercross i sist OL kjørte pintail fra Unity snowboards. Magnetraction systemet har og høstet mange lovord for godt kantgrep i harde forhold, blant annet i snowboardtesten i future snowboard magazine. Annen fordel med lib tec snow mullet er at det fåes i 172 cm versjon for oss som liker lange brett. Til informasjon så endte jeg heller på prior spearhead.Har ikke testet det enda men det har alle de egenskapene du etterlyser. Et annet brett som får mye skryt for tiden er Never summer Summit.

Burton Malolo
Glomstulen #9472 27/10/2007 7:26 PM
Entusiast
Entusiast

Har bra erfaring med Malolo og Burton C60. Vil du ha andre bindinger er Ride Flight MiG utrolig bra, bedre feel end C60 men tyngre.

Pudder brett
Glomstulen #9473 29/10/2007 4:05 PM
Medlem
Medlem

Sjekk ut FREE SURF 187(FISHTAIL) reinhekla pudderbrett som funker som fan å gasse på med.funker i bakken også,men ikke på knallhardt føre.

Ellers så har du WINTERSTICK SWALLOVTAIL +,som kun funker ipudder, den har finne!! under..

freesurf
Glomstulen #9474 29/10/2007 9:14 PM
Fersking
Fersking

hei. Free surf har eg aldri hørt om. Noe de lager ennå? Har du en link?

Lib tech snow mullet
Glomstulen #9475 23/01/2008 8:31 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Takker for svar her. Det ble Lib tech snow mullet brettet.Etter å fått prøvd ut brettet ordentlig i det siste så kan jeg si at det er en maskin i pudder, er lekent og takler dropp mye bedre enn "vanlige" brett jeg har kjørt. Er ikke det stiveste brettet, men er stabilt å bra på oppkjørt/slagete føre. I preparert bakke er det litt mindre lekent enn et normalt brett, men veldig bra i høy fart. Vet ikke hvor mye "rugle kantene" har å si, men må si det er bedre kantgrep enn det jeg er vant med fra tidligere brett. Magnetraction har overbevist meg hvertfall. Er definitivt et storfjellsbrett jeg vil anbefale