Jeg gikk til anskaffelse av ett par surefoot støvler(lange blaster), innersko og såle. Full pakke. Fin service, scanning, støping av såler, og tilpssing av innersko. Alt gikk på samlebånd. Men når jeg testet de etter de var ferdig syntes jeg de var hakket for lange. Hadde null kontakt med tuppen av skallet. Jeg svarte at de virket litt lange og luftige ved tærne, og de svarte "ja er det ikke digg?". Javel tenkte jeg og testet de i bakken i helgen. Fremdeles sitter jeg med en følelse av at foten mister kontakt med tuppen av skoen når helen går helt tilbake i svinger. Jeg har minst 1,5-2 cm å gå på fra innerstøvel til skall når jeg trykker helen helt tilbake. Og jeg kjenner ikke skallet når jeg står rett opp og ned. Altså, foten sitter jo somm xx i kram snø, men de virker lange.Nå er jeg vant med å kjøre tighte støvler, men dette var i overkant luftig. Jeg har 43EU, i sko. Og har ikke kjørt med mer en 26,5 og 27 noen gang. Nå er skallet plutselig 27,5. Har de gitt meg feil str.?? Kan det virkelig skje?. Er veldig usikker på om jeg skal klage. Og har jeg mulighet til å klage?
Er de for lange eller er jeg paranoid etter å ha blåst 8000 spenn på sko, som jeg er redd ikke er 100%
Inspill mottas, med takk