Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sliter med Surefoot støvler. Trenger litt tips.
#137550 05/01/2010 2:32 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg gikk til anskaffelse av ett par surefoot støvler(lange blaster), innersko og såle. Full pakke. Fin service, scanning, støping av såler, og tilpssing av innersko. Alt gikk på samlebånd. Men når jeg testet de etter de var ferdig syntes jeg de var hakket for lange. Hadde null kontakt med tuppen av skallet. Jeg svarte at de virket litt lange og luftige ved tærne, og de svarte "ja er det ikke digg?". Javel tenkte jeg og testet de i bakken i helgen. Fremdeles sitter jeg med en følelse av at foten mister kontakt med tuppen av skoen når helen går helt tilbake i svinger. Jeg har minst 1,5-2 cm å gå på fra innerstøvel til skall når jeg trykker helen helt tilbake. Og jeg kjenner ikke skallet når jeg står rett opp og ned. Altså, foten sitter jo somm xx i kram snø, men de virker lange.Nå er jeg vant med å kjøre tighte støvler, men dette var i overkant luftig. Jeg har 43EU, i sko. Og har ikke kjørt med mer en 26,5 og 27 noen gang. Nå er skallet plutselig 27,5. Har de gitt meg feil str.?? Kan det virkelig skje?. Er veldig usikker på om jeg skal klage. Og har jeg mulighet til å klage?

Er de for lange eller er jeg paranoid etter å ha blåst 8000 spenn på sko, som jeg er redd ikke er 100%

Inspill mottas, med takk smile

Re: Sliter med Surefoot støvler. Trenger litt tips.
staander #137551 05/01/2010 10:24 AM
Ringrev
Ringrev

For store sko er noe dritt. Jeg gikk selv fra racing sko med tilhørende blå stortær til freeride-mushy-sko for så å få surefoot innersko. Har ikke kontakt med tuppen, men føttene mine beveger seg ikke. Hvis de gjør det, må du klage! Skoene er så tighte at jeg ikke kan gå opp i sokketykkelse, da passer ikke sålen lenger.

Surefoot...
staander #137552 05/01/2010 4:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

...er faktisk pliktig til å hjelp deg heeeelt til DU blir fornøyd. Det er på en måte litt av det du betaler for. Gå ned å si du ikke er helt fornøyd.

fornøyd
staander #137553 05/01/2010 5:13 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har vært i kontakt. Ja, det var ikkenpe problem. I flg deres kalkyler er det riktig str. Men jeg måtte gjerne prøve en str mindre. M andre ord. Bra service.

Re: Sliter med Surefoot støvler. Trenger litt tips.
staander #137554 05/01/2010 10:02 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

27,5 skulle jo være ganske ideelt når du bruker 43.

Bruker nøyaktig samme størrelser selv, og har kjøpt både rando og ~racingstøvler nå i vinter, begge i 27.5.Før jeg fikk tilpassa innerskoene var begge for trange, og randoskoen (som var den eneste jeg kjørte med før tilpasning) gjorde at det ble så vondt i fotbladet at jeg ikke kunne kjøre mer enn 30 minutter.Etter tilpassing er begge parene helt nydelig å kjøre med, MEN jeg sitter med litt samme følelsen som deg - de virker litt store.Spesiellt alpinstøvlene, de virker slakke, men foten sitter som den skal hele tida.Tror kanskje det rett og slett kan føles litt sånn når en er vant til sko som ikke passer så godt fra før av, men jeg kan naturligvis bare snakke for meg selv og min erfaring.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå