Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som har erfaring med Poc Spine VDP vest?
#137390 30/12/2009 12:29 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har nå tenkt å anskaffe meg ryggplate, men får ikke helt bestemt meg for hva slags.

Har kikket litt på Poc vdp vest på nettet, og vil jo tro den er veldig behagelig på, da man slipper plastplatene... Føler alle de jeg har prøvd med plater sklir opp hele tiden (men ikke prøvd noen vester), vil dette være et mindre problem på en slik vest? Noen som har testet dette stoffet?

Et annet spørsmål er om den er like "god" ? Ser den er godkjent til både ski og motorsykkel, men kjenner jeg er litt skeptisk til å ikke ha noe som alltid er hardt... Vil den beskytte like godt hvis man for eksempel lander på ryggen på en stein?

Har også sett på denne: http://www.intersport.no/Product/119168(BC_5)/scott-ryggskinne-basic/Noen som har noen erfaringer?

Er ingen butikker i området som har pocvesten, men har prøvd scottplata i butikken. Den sitter greit, men ikke noen wow-opplevelse:wink Følte den kunne gli litt opp ved mye bevegelse. (Men ikke så mye at den kunne skade nakken ved fall, bare et par cm)

Har søkt en del rundt på nettet, men klarer ikke finne noen tester av ryggbeskyttere. Noen som vet om en test det kan være verd å kikke på?

Re: Noen som har erfaring med Poc Spine VDP vest?
drømmelyden #137391 30/12/2009 9:21 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg vil anbeale Poc Torso Armor, den til ski. Den er behaglig, du kjenner ikke a du har den på deg i motsetning til ryggplatene med stropper, men tror også Poc Spine VDP vest, er en god vest, har ikke testet den men den har scoret bra på noen tester

drømmelyden #137392 30/12/2009 7:07 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar. Snakka med importøren i dag (jeg jobber på Intersport), og det var visst omtrent umulig å få tak i vest, importøren er tom og får visst ikke tak i flere i løpet av vinteren heller.

Bestilte heller en Poc Spine Ergo, det var den eneste de hadde inne. Synes også der virker greit å kunne justere høyden på magebeltet, som man kan på denne... Håper jeg får den til å passe bra. Er 184cm og bestilte Medium, for å være sikker på at den ikke blir for lang.

drømmelyden #137393 31/12/2009 2:39 AM
Medlem
Medlem

Noen som vet hvor langt oppe det beltet skal sitte på kroppen eller??

drømmelyden #137394 31/12/2009 2:34 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Det bør vel sitte rundt magen/nyrene? Hvis det sitter på hofta vil det skli opp ved bevegelse og føre til at hele plata sklir opp, var det som var problemet for scott-plata jeg prøvde...