har hatt spot i ganske nøyaktig 1 år nå, og den er brukt mye. Hadde flere hatt en slik, ville nok en del skattepenger etc blitt spart i forhold til "unødvendige" leteaksjoner etter folkm som ikke kom frem i rett tid, eller ikke fikk ringt pga av dårlig dekning for mobil. Det er ingen skredsøker, men den vil nok kunne gi de som evt kommer for å grave deg opp en god pekepinn på hvor du ligger, så fremt du har sendt 911, eller trykt på hjelp-knappen. Hvis du i tillegg har automatisk tracking, vil din posisjon sendes ut atomatisk ca hvert 10 minutt. Men som skredsøker er den ikke et alternativ. For min del brukes den mest til å holde de hjemme oppdatert på hvor jeg er når jeg drar alene på tur. De kan sitte på google maps og følge med i realtime, samtidig som at man kan sende en "ok"-melding hjem til de du har registrert som mottakere. For eks hvis du er i et område der mobilen ikke funker , og vil gi beskejd om at alt er ok. Så lenge du har noenlunde fri sikt mot himmelen, funker den, men i enkelte trange søkk, eller særdeles trange daler, kan det tenkes den ikke får signal. Den bruker ikke gsm, men gps, Anbefales, men ikke som et alternativ til skredsøker.