Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski - Line Sir Francis Bacon og Scott Crusade
#136276 12/11/2009 1:45 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er det noen som har erfaring med Line SFB eller Scott Crusade. Tenker på om dette er en ski som kan brukes både i preppede bakker og i løssnøen, altså en ski man bruker en dag da man skal hverken heller, men litt av hvert. Jeg er 191 og 93 kg og en "normal" skikjører.

Line SFB
askergutt1 #136277 12/11/2009 2:19 PM
Fersking
Fersking

Jeg har 2009 Line SFB. Har ikke kjørt mye på de enda, men min erfaring er at de er superbra offpistski og greie bakkeski. Hvertfall så lenge det ikke er is. De er jo trossalt 11,5 cm brede under foten,og det merkes jo når du kanter dem. Men de er kvikke på skjæret.

Erfaring med Scott Crusade
askergutt1 #136278 14/12/2009 10:56 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Heisann!

Kjøpte et par Scott Crusade i st. Anton i januar. Testet også et par Scott Mission, men landet på Crusade. Har en kompis som kjøpte like ski og konkluderte med at dette var det morsomste han hadde gjort etter fylte 40 ;-). Skia er kort og godt fantastiske. Selvsagt stor overgang fra carvingski som jeg hadde (og ikke savner overhodet). Føler at jeg er "born again skier" - fin flyt i løssnø takket være bredde og konkav form i overgang ved tupp. Meget god styring på rufsete underlag - som jernbaneskinner... Kort og godt en ski du får mye moro med i og utenfor løypa (de funker fint i høy fart i preppa bakke også). Og: Dette er ski det ikke går 13 på dusinet av... Jeg gleder meg til helga - skiene skal nytes! Betalte ca 5000,- med Head Mojo binding i Anton (Hannes Schneider Sport). Se også test i siste Åka Skidor. Lykke til med valget!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå