Sitat norcon:Jeg står på brett, og har litt svake knær. :sad Har foreløpig klart å ikke ødelegge knærne, men har lyst å trene slik at de blir mindre belastet når jeg kjører. Leste at det hjelper å trene lårene, sånn at de på en måte avlaster knærne.Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan styrke knærne mine ved trening? I tillegg hvordan man kan trene lårene uten apperater.
Løping/jogging kan være skummelt hvis du har svake knær. Jeg selv får litt vondt i knærne av jogging over tid. Ihvertfall på hardt underlag.
Tren eksplosive, dype knebøy med en sekk på ryggen hvor du har tunge ting i. Det beste er jo å ha tilgang til et studio/gym hvor det finnes en stang så du kan ha på litt vekter etterhvert som du blir sterkere. Uansett er mange repitisjoner det beste ift. snowboard. Også baksiden er av lårene(hamstring) er viktig å trene. Litt vanskelig å få til uten tilgang til studio, men har du tilgang til en ribbevegg kan du ta såkalt "nordic hamstrings". Du sitter på knærne, fester føttene fast i ribbeveggen, og slipper overkroppen(som skal være stiv som en planke) ned mot gulvet. Det er gristetungt, men effektivt. Man klarer nok ikke så mange repetisjoner i begynnelsen men det tar seg opp! Går kanskje å få noen til å holde anklene dine også muligens.
Eller du kan ta en stokk, eller lignende, noe som er litt tungt, å gjøre denne:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStrBackStrLegDeadlift.html (strake markløft)