Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trening knær/lår
#9295 27/11/2007 6:57 PM
norcon Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg står på brett, og har litt svake knær. :sad Har foreløpig klart å ikke ødelegge knærne, men har lyst å trene slik at de blir mindre belastet når jeg kjører. Leste at det hjelper å trene lårene, sånn at de på en måte avlaster knærne.Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan styrke knærne mine ved trening? I tillegg hvordan man kan trene lårene uten apperater.

hmm
norcon #9296 27/11/2007 7:16 PM
Fersking
Fersking

stikk ut å løp til du ikke orker mer, så løper du litt til

trening..
norcon #9297 27/11/2007 7:21 PM
Medlem
Medlem

Knebøy tror jeg er overlegent den beste måten å trene lår og bein generelt på. I tillegg styrker du hele overkroppen også.Men hvis du ikke vil bruke vekter, foreslår jeg at du jogger i oppoverbakke. da styrker du bein, og rumpe, samtidig får du en bonus som god kondis.

Re: Trening knær/lår
norcon #9298 27/11/2007 9:49 PM
Fersking
Fersking

Sitat norcon:Jeg står på brett, og har litt svake knær. :sad Har foreløpig klart å ikke ødelegge knærne, men har lyst å trene slik at de blir mindre belastet når jeg kjører. Leste at det hjelper å trene lårene, sånn at de på en måte avlaster knærne.Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan styrke knærne mine ved trening? I tillegg hvordan man kan trene lårene uten apperater.

Løping/jogging kan være skummelt hvis du har svake knær. Jeg selv får litt vondt i knærne av jogging over tid. Ihvertfall på hardt underlag.