Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaring med Marker Baron.
#135391 30/09/2009 5:47 PM
Oboy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er det noen som har erfaring med Marker Baron, der du kan løse hælen når du går topp tur. Noen som vet hvordan denne er å kjøre med??Eller har erfaring fra andre bindinger der man kan løse hælen?

Re: Erfaring med Marker Baron.
Oboy #135392 01/10/2009 10:46 AM
Ringrev
Ringrev

Har ikke prøvd Baron selv, men den er vel den samme som duke, men beregnet for lettere kjørere (lavere din skala).

Har prøvd det meste av rando-bindinger. Synes Marker bindingene fungerer bra - ikke noe stor forskjell fra vanlige alpin-bindinger bortsett fra at man kommer litt høyere opp. Så hvis skiene dine passer med bindingsoppbygning er de helt sikkert et godt valg.

Selv bruker jeg dynafit til topptur...de er lette, sterke og stabile...men fungerer ikke med vanlige alpinsko.

Fritchi har jeg også brukt. De er mindre stabile - men det merket jeg ikke noe til i og med at jeg brukte de på et par myke rando-ski. Det største feilen med fritchi er at de er svakere enn andre bindinger. Har selv ødelagt bak-låsen på de. De er også tyngre enn dyanfit uten å gi mer stabilitet.

Naxo har jeg ikke brukt.

God Binding!!
Oboy #135393 01/10/2009 11:22 AM
Fersking
Fersking

Hei

Kjørte blant annet på denne bindingen i fjor.5 toppturer og ca 10 dager i bakken.

Bindingen fungerer helt fint å kjøre med. Personligsynes jeg også at gåfunksjonen er utmerket (bedre enn telebindinger faktisk).

Kjørefølelsen sammenlignet med feks Marker Jester som er en vanlig alpinbinding går nok helt klart i favør til Jester. Men dette er en vanesak.

Min konklusjon er at Baron er et utmerket kompromiss som kombinerer det beste fra to verdener hvis du vil ha et sett som er rigga for både heisbasert og toppturer..:)