Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vurderer alpint...
#135227 13/09/2009 10:52 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har kjørt telemark nå i 8 år, men vurderer å prøve alpint. KJører på seth vicious 181cm med hammerhead-binding og t1 sko. Er veldig fornøyd med dette utstyret til alt annet enn oppturen på toppturer. Til det blir utstyret, enten jeg vil det eller ei, for tungt. Jeg ønsker meg noe liknende innen alpint, men har for det første ikke peiling på sko, og så lurer jeg på å ha litt lettere, og da sikkert også bredde for å kunne minske vekten. Jeg driver lite eller ingenting med park, men kommer nok til å prøve meg på litt lek i løssnøen og-eller på hopp. Har dere tips til utstyr, eller hva jeg bør se etter. Kan gjerne kjøpe brukt...

???????????
knallogfall #135228 14/09/2009 8:42 AM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei!Hvorfor konverterer du til alpint?

RINwinkwink:wink

noen tips
knallogfall #135229 18/09/2009 5:43 PM
Entusiast
Entusiast

- Gode sko er det absolutt viktigste.Kjøpe brukt kan være risky siden skoene former seg til foten. IKKE kjøp for stort.. tenk å ha omtrent samme str. i alpinsko som du bruker ellers.

- Ski, mange ser for seg at stive ski gir trygghet, men faktum er at stive ski ofte krever for mye. Myke gode lettkjørte ski ala de du har er ofte det beste! men, det finnes lettere ski! Men vil du har allround er en liknende ski i samme "kategori" en god ide!

- bindinger: ikke kjøp de billigste. Look PK og P-serie, Marker Jester, Duke, Griffon og Baron, Salomon sth 16 og Tyrolia er alle gode alternativer.

Men, gode sko setter premissene for komforten, gode ski for respons og lekenhet (jeg setter lekenheten høyest, sammen med trygghet) og bindingene skal gi den full trygghet om at de løser ut når de skal.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå