Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøpe "park brett"
#9226 05/12/2007 2:45 PM
Tobiash Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har et burton Clash brett fra før av.men det har fått litt hard behandling, så keen på nytt brett.

Lekte mye i parken i fjor og har derfor lyst på et parkbrett. det jeg har nå er litt stivt syntes jeg,

Sett på burton love og twin, lurer på om noen har noe erfaringer med disse eller noe annet og foreslå.

med untal av mitt første brett (k2 HELT forferdelig) så har jeg kjørt med burtonplate. men dersom noen kommer med noen hardslående argumenter kanskje jeg bytter.

Hehe
Tobiash #9227 05/12/2007 3:29 PM
Entusiast
Entusiast

Sjekk ut Rome Artifact og Capita Stairmaster. Noen spesiell lengde du er glad i? Hvis ikke trenger jeg vekta di for å hjelpe deg bedre=)

vekt ja
Tobiash #9228 05/12/2007 6:27 PM
Tobiash Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

veier vel en rundt 65 trur jeg.

planen var forresten også å bestille brettet i USA. skal dit på juleferie nå den 15. så tar jeg det med meg hjem igjenn

Dominant
Tobiash #9229 05/12/2007 9:15 PM
J.K Offline
Medlem
Medlem

jeg kjøpte meg burton dominant ifjor og jeg er veldig fornøyd. hvis det var et park brett du var ute etter er burton dominant dominerende bra :P

ok
Tobiash #9230 05/12/2007 9:44 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Tobiash:veier vel en rundt 65 trur jeg. planen var forresten også å bestille brettet i USA. skal dit på juleferie nå den 15. så tar jeg det med meg hjem igjenn

Da kikker du på Stairmaster i 152 og Artifact i 153. Dette blir rene parkbrett altså.

Re: Kjøpe "park brett"
Tobiash #9231 06/12/2007 9:35 AM
Tobiash Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

skal sjekke ut dem.kommer til å stå noe utenfor parken også tror jeg så hadde jovært fint om de ikke var helt ubrukelige uttenfor parken.

tenkte å bestille brett fra USA, noen gode sider å bestille fra? skal til USA i juleferien så får det vel bare sendt bort dit jeg skal bo da.

hva er egentlig de største forsjkellene på et rent parkbrett og et brett som er laget kun for å kjøre fort?

Jahaja!
Tobiash #9232 06/12/2007 2:37 PM
Entusiast
Entusiast

Om du skal litt utenfor parken også ville jeg titta på Rome Agent 154. Skikkelig snadderbrett, kjører 160 selv(veier 20 kg mer enn deg). Greit mellomstivt over hele lengden, myke tupper, så det er easy-peasy å presse. Enkelt å kjøre switch, ålreit torsjonsstivt.

Forskjellen på et freeridebrett og et parkbrett ligger både i form, flex og torsjonsstivhet.

Hvis du har lang nose, kortere tail, stivt i bredden, lengden, og er vanskelig å presse i tuppene, har du sannsynligvis et freeridebrett.

Har du et brett som er relativt mykt,lett å presse, er omtrent like langt i nose og tail, med bindingene midtstilt, har du et parkbrett.

Trikset er å få til en mellomting, med mellomstivhet i lengden, bredden, kanskje litt lengre nose enn tail, en centimeter eller to, og at det fortsatt er greit å presse. Da har du det industrien kaller et all mountain/all mountain freestylebrett. Dette er omtrent hva Rome Agent er, og det finnes mange andre der ute. Parkbrett pop og flex,litt stivere torsjon, med nose som er et ørlite hakk lengre enn tailen, og midtstilte bindinger.

Et annet brett å titte på er Stepchild Chamberlain. Veldig likt i oppførsel, men hakket mykere å kjøre på enn Agent.

Tips: Stivere brett takler isete forhold bedre enn mykere. Dette er generelt, men ikke noen regel.

Titt på dogfunk.com om du skal handle til en amerikansk adresse. Genial service til å være nettbutikk, også slipper du den ekstreme UPS-avgiften du får om du skal handle fra dem til Norge. Snakk med dem på "live chat", så får du si hva du vil, og de kommer med tips.