Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fra løs til fast hel
#134630 28/03/2009 9:41 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Som tittelen tilsier vureder jeg sterkt å gå over fra løs til fast hel etter 7-8 sesonger på teliser.

Har lite kunnskap om sko og bindinger. Er egentlig ganske blank her:) Noe spes jeg må tenke på når eg skal kjøpe utstyr? Stive sko/ myke sko? Hvor stor forskjell er det på alpinbindinger? Alt av info er god info!:)

Kjører 100% offpiste. Er 179cm og 80kg. Bindingene må tåle en trøkk fra dropp (og fall).

Tar også gledelig i mot tips om ski.

Re: Fra løs til fast hel
LaGazzettaDella #134631 28/03/2009 9:50 PM
Medlem
Medlem

koffer skifte over? kjør begge deler!da har du alle muligheter....ingenting slår telis i pudder!!skal du ha alpinbinding med gå funksjon so e det marker duke som funker,er det vanli alpin bindinger er det en haug av merker som duger :wink

LaGazzettaDella #134632 28/03/2009 10:09 PM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei!Akkurat som steff81 er jeg nygjerrig på hvorfor du konverterer?Min filosofi er løs hæl til knærene ikke tåler kjøringen eller alderen setter sine begrensninger(dårlig balanse)Først da konverterer jeg!

RINwinkwink:wink

Redd for...
LaGazzettaDella #134633 28/03/2009 11:08 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

hehe..var redd for at dette skulle bli en løs/fast hel diskusjon. Det ønsker jeg ikke;)

Grunnen til at jeg (vurderer) et skifte er vel stort sett et ønske om mulighet for å kjøre større linjer på mindre perfekte forhold. Telisene kommer aldri til å bli fullstendig forlatt:) Vil nok fortsette å dra på med telesvinger når jomfrupudderet ligger der..

Men som sagt er jeg ute etter info. Ønsker ikke alpinbinding med gå funksjon, da toppturer fortsatt vil bli gjort med fullstendig løs hel;) Funker alt av bindinger? Hva med sko? Noe spes å tenke på her?

LaGazzettaDella #134634 29/03/2009 2:01 PM
Medlem
Medlem

jammen da er vi einige da :grin du har skjønt det,va derfor eg og kjøpte meg alpin for å ha det moro på ski uansett føre! når det gjelder sko så er mi anbefaling å drite i ka alle andre meina om sko og merke og alt det der..prøv alle merker du kommer over å kjenn etter korleis du syns den er på foten,skal vere trangt men ikkje ubehageli..er verdt å bruke litt tid på det her. gå til en proffButikk å spør om råd og hjelp..enkelt butikker blokker ut og fikser skallet slik at skoen sitter som et skudd :winkpå binding er marker min peronlige favoritt men der e masse forskjellige merker og typer som er kanonbra