Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trenger hjelp (Snowboard)
#9103 21/01/2008 9:26 AM
l0ud Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har stått på snowboard i snart 10 år nå og nivået på brettkjøringen min begynner heldigvis og bli mindre pinlig, men jeg har ett stort problem.

Jeg står goofy, det har jeg gjort i alle år og har aldri tvilt på at det blir rett stance for meg. Men med en gang jeg kommer med venstrebeinet foran får jeg store problemer;jeg klarer ikke å svinge like bra som jeg gjør med høyrebeinet først, og jeg har også problemer med å bremse... spesielt store problemer får jeg når jeg skal svinge til venstre eller hvis jeg skal prøve meg på et hopp når jeg kommer med venstrebeinet først.

det føles ut som om problemet ligger i at jeg ikke er like flink til å styre og holde balansen med høyrebeinet når jeg kjører regular stance som jeg er med venstrebeinet når jeg kjører goofy.. har prøvd å trene opp dette en stund nå og har også prøvd mange forskjellige bindingsoppsett uten at dette har bedret seg nevneverdig..

derfor trenger jeg nå noen tips fra folk som kanskje har hatt dette problemet selv eller har en idè om hvordan jeg kan løse det, ser ikke så bra ut å ha middels peil når jeg kjører goofy bare for å veksle over til danske-stilen med en gang jeg kommer med venstrebeinet først...

tar også gledelig i mot hva folk mener å være beste bindingsoppsettet for folk som kjører goofy...

Re: Trenger hjelp (Snowboard)
l0ud #9104 21/01/2008 9:42 AM
Fersking
Fersking

Det problemet du har er ganske logisk, ingen er like gode å kjøre switch som de er med sin vanlige stance(vertfall veldig få)Prøv med duck stance. jeg kjører med 15 grader på frembinding og -10 på bakbinding. Dette resulterer i at når du kjører switch så vil bindingen på din venstre fot peke litt fremover slik som din høyre gjør når du kjører goofy. Utenom det så må du bare prøve og prøve så vil det bli bedre etterhvert.

Enig
l0ud #9105 21/01/2008 10:08 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

du trenger egentlig bare å trene.. Ta deg ein dag der du berre køyrer regular.eg kan(nesten)garantere at du vil bli bedre!!

Re: Trenger hjelp (Snowboard)
l0ud #9106 21/01/2008 10:19 AM
l0ud Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

OK, takk for tips så langt - skal prøve dette. har til nå kjørt med 15 på frembinding og vekslet mellom 10-15 på bakre binding uten at jeg har merket stor forskjell men jeg syntes ihvertfall at 15 ble for mye på bakre binding når jeg sto regular og måtte justere ned dette ganske fort.

Minus
l0ud #9107 21/01/2008 9:30 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Sitat l0ud:OK, takk for tips så langt - skal prøve dette. har til nå kjørt med 15 på frembinding og vekslet mellom 10-15 på bakre binding uten at jeg har merket stor forskjell men jeg syntes ihvertfall at 15 ble for mye på bakre binding når jeg sto regular og måtte justere ned dette ganske fort.

Alle har det sånn, uansett om det kjører goofy eller regular. Ducked stance er et bra tips, bare husk at du skal ha minus grader på venstre beinet ditt. feks som nevnt tidligere 15 grader på høyrebeinet og minus 10 grader på venstre beinet. Dette vil også i de fleste tilfeller hjelpe deg til å få bedre balanse på brettet. Lenge leve Chaplin.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå